Amit elfelejtettem (viszont korábban írtam is):
Ha felveszi a telefonbeszélgetést, akkor bizony ha tetszik az ügyintézőnek, ha nem, meg KELL adnia a cége nevét, adatait, a saját nevét, milyen célból keresi, stb., mivel adatkezelésről van szó.
Itt van pár dolog ezzel kapcsolatban összefoglalva: http://www.adatvedelmiszakerto.hu/2012/06/telefonos-ugyfelszolgalati-hangfelvetel-keszitese-kiadasa/
Ráadásul a fenti linken olyan adatkezelés van, amikor az ügyfél hívja az ügyfélszolgálatot.
Emitt viszont pont fordított helyzetről beszélünk - az ügyfél nem hív senkit, őt hívják. Ergo logikus, hogy aki hívja őt, az közöl infót arról, hogy hogyan is kezelik ezt a telefonbeszélgetést.
Egyébként külön trükk lehet ilyenkor, hogy ha felhívnak, elkéred az ügyintézőtől az adatkezelésre vonatkozó adatokat (lásd fent). Mert ugye kérdezni lehet, mielőtt hozzájárulsz ahhoz, hogy mentse a telefonbeszélgetést. Addig ugye nem is mentheti. :)
Kinézhet így is egy beszélgetés:
- Jónapot, XY vagyok a ZZS cégtől, ilyen ügyben, ABC-t keresem.
- ABC vagyok.
- Tájékoztatom, hogy a telefonbeszélgetést rögzítjük. Meg tudná mondani a születési idejét?
- Persze. De mivel rögzítik a telefonbeszélgetést, így előtte Ön mondja meg nekem legyen szíves, hogy milyen adatvédelmi nyilvántartási számon lehet az Önök adatkezelését elérni az adatvédelmi nyilvántartásban, illetőleg hogy ki pontosan az adatkezelő és ki az adatfeldolgozó a telefonbeszélgetés (mint személes adat) rögzítése során, továbbá mennyi ideig lesz tárolva ez a személyes adat, és hogyan tudom azt elérni, megszerezni. (stb. stb.)
- Öööööö...
- Köszönöm. Akkor nem járulok hozzá, hogy felvegye a telefonbeszélgetést.
- Öööööö...
Megnézem azt a telefonos kisasszonyt, amelyik tud válaszolni ezekre a kérdésekre. :)
Ráadásul itt te leszel a jófiú, mert meg akartad adni az adatodat. Csak előtte jogosan szerettél volna tájékozódni arról, hogy a felvett telefonbeszélgetés (személyes adat kezelése) hogyan és miként is történik. Ennyi. ;)
Ha felveszi a telefonbeszélgetést, akkor bizony ha tetszik az ügyintézőnek, ha nem, meg KELL adnia a cége nevét, adatait, a saját nevét, milyen célból keresi, stb., mivel adatkezelésről van szó.
Itt van pár dolog ezzel kapcsolatban összefoglalva:
http://www.adatvedelmiszakerto.hu/2012/06/telefonos-ugyfelszolgalati-hangfelvetel-keszitese-kiadasa/
Ráadásul a fenti linken olyan adatkezelés van, amikor az ügyfél hívja az ügyfélszolgálatot.
Emitt viszont pont fordított helyzetről beszélünk - az ügyfél nem hív senkit, őt hívják. Ergo logikus, hogy aki hívja őt, az közöl infót arról, hogy hogyan is kezelik ezt a telefonbeszélgetést.
Egyébként külön trükk lehet ilyenkor, hogy ha felhívnak, elkéred az ügyintézőtől az adatkezelésre vonatkozó adatokat (lásd fent). Mert ugye kérdezni lehet, mielőtt hozzájárulsz ahhoz, hogy mentse a telefonbeszélgetést. Addig ugye nem is mentheti. :)
Kinézhet így is egy beszélgetés:
- Jónapot, XY vagyok a ZZS cégtől, ilyen ügyben, ABC-t keresem.
- ABC vagyok.
- Tájékoztatom, hogy a telefonbeszélgetést rögzítjük. Meg tudná mondani a születési idejét?
- Persze. De mivel rögzítik a telefonbeszélgetést, így előtte Ön mondja meg nekem legyen szíves, hogy milyen adatvédelmi nyilvántartási számon lehet az Önök adatkezelését elérni az adatvédelmi nyilvántartásban, illetőleg hogy ki pontosan az adatkezelő és ki az adatfeldolgozó a telefonbeszélgetés (mint személes adat) rögzítése során, továbbá mennyi ideig lesz tárolva ez a személyes adat, és hogyan tudom azt elérni, megszerezni. (stb. stb.)
- Öööööö...
- Köszönöm. Akkor nem járulok hozzá, hogy felvegye a telefonbeszélgetést.
- Öööööö...
Megnézem azt a telefonos kisasszonyt, amelyik tud válaszolni ezekre a kérdésekre. :)
Ráadásul itt te leszel a jófiú, mert meg akartad adni az adatodat. Csak előtte jogosan szerettél volna tájékozódni arról, hogy a felvett telefonbeszélgetés (személyes adat kezelése) hogyan és miként is történik. Ennyi. ;)