Szerintem is ez a lényeg. Nem mennék bele az oktatási rendszer hibáinak témájába, de rengeteg tehetség vész el az miatt, mert azt mondják rá, hogy neveletlen/hiperaktív/figyelmetlen..., pedig lehet, hogy csak kicsit máshogy lát dolgokat, máshogy forog az agya. Rá kéne végre jönni, hogy - természetesen egy alapfokú műveltség elérése mellett - sokkal nagyobb hangsúlyt kéne fordítani arra, hogy mihez van egy gyereknek tehetsége, mi érdekli, mivel lehet lekötni és nem ráerőltetni olyan dolgokat, aminek a többségének szinte semmi hasznát nem veszi az életben. Már általános iskolás szinten lehetne orientálódni, és díjazni azt, ha valakinek kimagasló a zenei érzéke/kézügyessége/nyelvérzéke... Azért a szülőknek is nagy szerepe lenne ebben, hogy ne állandóan a TV és a számítógép elé ültessék a gyereket, hanem igenis foglalkozzon a gyerekével, ha már egyszer életet adott neki.
A "másság" mértékének megítélése persze nagyban függ attól, hogy a társadalom mennyire fogadja el. Kitaszítja vagy kiaknázza a különleges képességgel rendelkező embert. (pl. egy autistát)
Az egészségtelent meg úgy értettem, hogy nem biztos hogy örülnék, ha egy üzleti tárgyalás közben éppen egy operaária kezdene kibontakozni az agyamban. Azt hiszem itt az IZÉn is fennt volt egy nő, akinek pár percenként orgazmusa van. Az se lehet túl "kellemes" hosszú távon :)
A "másság" mértékének megítélése persze nagyban függ attól, hogy a társadalom mennyire fogadja el. Kitaszítja vagy kiaknázza a különleges képességgel rendelkező embert. (pl. egy autistát)
Az egészségtelent meg úgy értettem, hogy nem biztos hogy örülnék, ha egy üzleti tárgyalás közben éppen egy operaária kezdene kibontakozni az agyamban. Azt hiszem itt az IZÉn is fennt volt egy nő, akinek pár percenként orgazmusa van. Az se lehet túl "kellemes" hosszú távon :)