Megérkezett az igazi digitális generáció: egyre több kisbaba okostelefonozik.
Talán nincs még egy olyan technikai újítás, amely oly mértékben megváltoztatta volna az életünket, mint ahogyan azt a mobileszközök tették. Az amerikai nyolcévesek 72 százaléka használ okostelefont vagy tabletet.
Nekem három gyerekem van, és annak ellenére, hogy az anyjukkal mindketten informatikus végzettségűek vagyunk, próbáljuk őket arra ösztönözni, hogy minél többet legyenek a szabadban, a lehető legkevesebbet üljenek a TV és a monitor előtt. Szerencsére - ha jó az idő - be se akarnak jönni. Nincs saját telefonjuk, és nem is lesz, amíg nem muszáj, bár az osztálytársaik több, mint felének van már. De lb7-nek teljesen igaza van abban, hogy ez a jövő, és ha tetszik, ha nem, az élet minden területén betörnek a nagy, színes tapogatós kijelzők, okos szoftverekkel, mivel sokkal kezelhetőbbek, mint buta gombokat nyomkodni. Aki pedig az informatikában ellenséget lát, az nem különb az iparosodás elején gépet romboló fanatikusoknál. A probléma nem az eszközökkel van, hanem a neveléssel és az oktatással. Sajnos még a mai napig nincsenek igazi informatika tanárok (sok az átképzett matek, technika és egyéb szakos), akik globálisan látnák a műszaki hátterét a számítástechnikának. Egy mai informatikai tanmenet még mindíg ott tart, hogy a PC részei a ... ház, tápegység..., perifériák egér, billentyű, nyomtató... Holott már rég ott tartunk, hogy kabátgomb méretű számítógépek vannak, szemmozgás és hangvezérlés, sőt már nem is beszélhetünk egyértelműen PC-ről, mivel elmosódnak a határok. Egy TV, fényképezőgép ugyanúgy tablet, csak más a kamera vagy képernyőméret, de a szoftver szinte ugyanaz lehet! És mindez csak az utóbbi pár év fejlődése.
Én 30 éve foglalkozom számítástechnikával (és ez alatt programozást, fejlesztést, vezérlést és nem játékot értek), és úgy érzem, hogy minden óra, amit fiatalként a szabadidőmben monitor előtt töltöttem később a munkámban a hasznomra vált. Régen azt mondták minek nekem e-mail cím, modem meg nyomtató, főleg internet és egyáltalán számítógép... most meg b.uzi vagyok, mert nincs Fészbunkóm!? Szerintem is kicsit átbillent a mérleg.
De a lényeg, amit írni akartam, hogy rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket (űrkutatás, modellezés-robotika-távvezérlés, kép/hang/mozgás... felismerés, grafika-video készítés, zeneszerkesztés.....), és biztosan vannak olyan területek, amelyekben megtalálja a gyerek az érdeklődésének megfelelőt. Ne a lövöldözős-kardozós FPS legyen neki az élmény, hanem az alkotás öröme. Ezért lenne szükség a minőségi oktatásra, és fel kéne végre ismerni, hogy a számítástechnikát nem lehet úgy tanítani, mint az irodalmat és a történelmet! Egy 3-4 éves tankönyv itt már elavultnak számíthat!
Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat.
Ja, és itt is érvényes, hogy ezt sem szabad azért túlzásba vinni (mint semmi mást), kell ugyanúgy a kisautó, a legó, a baba, a csúszda, a bújócska, meg a többi készségfejlesztő játék.
Én 30 éve foglalkozom számítástechnikával (és ez alatt programozást, fejlesztést, vezérlést és nem játékot értek), és úgy érzem, hogy minden óra, amit fiatalként a szabadidőmben monitor előtt töltöttem később a munkámban a hasznomra vált. Régen azt mondták minek nekem e-mail cím, modem meg nyomtató, főleg internet és egyáltalán számítógép... most meg b.uzi vagyok, mert nincs Fészbunkóm!? Szerintem is kicsit átbillent a mérleg.
De a lényeg, amit írni akartam, hogy rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket (űrkutatás, modellezés-robotika-távvezérlés, kép/hang/mozgás... felismerés, grafika-video készítés, zeneszerkesztés.....), és biztosan vannak olyan területek, amelyekben megtalálja a gyerek az érdeklődésének megfelelőt. Ne a lövöldözős-kardozós FPS legyen neki az élmény, hanem az alkotás öröme. Ezért lenne szükség a minőségi oktatásra, és fel kéne végre ismerni, hogy a számítástechnikát nem lehet úgy tanítani, mint az irodalmat és a történelmet! Egy 3-4 éves tankönyv itt már elavultnak számíthat!
Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat.
Ja, és itt is érvényes, hogy ezt sem szabad azért túlzásba vinni (mint semmi mást), kell ugyanúgy a kisautó, a legó, a baba, a csúszda, a bújócska, meg a többi készségfejlesztő játék.