
Miközben idehaza hivatalosan és szakmai megfontolásból is csak a fanyalgásig jut el a magyar energetika, Németországban július 7-én egy ideig a teljes országos energiaigény 40 (!) százalékát a minimális fenntartási és üzemeltetési költségű szolárcellákból állították elő. Az új rekord: 23,9 GW, ami majdnem 12 paksi atomerőmű teljesítményének felel meg.
Miért is jó ez? Azért mert sokkal drágább az ilyen rendszer egy egyszerű kábelnél, vagy azért mert a vezetéknélküli energiaátvitelnek a hatásfoka is rossz?
2.probléma: "Amíg Stefán dolgozik/vásárol, addig feltöltődik az akkumulátor..."
Hát tekintve, hogy az akkumulátorok mekkora feszültséget és áramerősséget bírnak ki igen csak sokáig kell shoppingolnia Stefánnak, ha ezalatt fel akarja tölteni az akkumulátort. És biztos, hogy Stefán a drága nappali árammal szeretné tölteni az autóját? Vagy inkább az olcsó éjszakaival szeretné tölteni?
3. probléma: Ha nem értettelek félre te az egész elektromos hálózatot akarod a villanyautók akkumulátoraival kiegyensúlyozni. Ha napos az idő, és pörögnek a szélkerekek, akkor az emberek feltöltik a villanyautójuk akksiját, ha meg nem termelnek eleget a szélkerekek és naperőművek, akkor gondolom a hálózat a villanyautók akksijából fogja visszavenni áramot...
Mivel az akkumulátorok csak véges számú feltöltés-merítés ciklust bírnak ki; vajon beleegyeznek ebbe a hálózat-kiegyenlítősdibe a villanyautók tulajdonosai?
4.probléma
"kifejlesztenek egy hatékonyabb akkut ( mint a lítium levegő ...vagy hasonló )"
Á, nem is tudtam, hogy ez ilyen egyszerű! Egyébként a redukciós elektródpotenciálok, és a relatív atomtömegek eléggé behatárolják az akkumulátorok elméleti energiasűrűségét. ((Bár mondjuk egy lítium/fluor alapú akkumulátor jó választás lenne azoknak, akik nem félnek a haláltól :-)
Amúgy miért gondolod, hogy Németországban fog először elterjedni a villanyautó?