![](http://www.ize.hu/_files/pictures/55/55758.jpg)
Miközben idehaza hivatalosan és szakmai megfontolásból is csak a fanyalgásig jut el a magyar energetika, Németországban július 7-én egy ideig a teljes országos energiaigény 40 (!) százalékát a minimális fenntartási és üzemeltetési költségű szolárcellákból állították elő. Az új rekord: 23,9 GW, ami majdnem 12 paksi atomerőmű teljesítményének felel meg.
Nézd, el kell dönteni mi fontos, mi nem. Ha villanyautókkal akarunk autózni, az nagyszerű dolog lenne. Tiszta lenne a városi levegő, valamivel csökkenne az energiafelhasználás a villanymotorok ó hatásfoka miatt... Ha már eldöntöttük, hogy villanyautókat akarunk/és csinálunk, akkor célszerű JÓL csinálni.
Ha egy -parkolóban álló- villanyautót fel lehet tölteni úgy,
1 párszáz forintos kábel egyik végét bedugjuk a kocsiba, másik végét a befalazott röfibe, és 99,99999...%-os hatásfokkal megy az áram a hálózatból a kocsi akkumulátorához,
vagy úgy, hogy:
2 drágán veszünk egy nagy teljesítményű, villamos energiát mikrohullámmá alakító berendezést, és drágán veszünk egy másik (mikrohullámú sugárzást árammá alakító) berendezést, és "élvezzük a max 60-70%-os hatásfokot. (Nézz utána mennyi az apple wireless akkumulátortöltőinek a hatásfoka!)
Akkor szerintem rohadtul egyértelmű, melyik megoldást is kell választani.
Egyébként marhára érdekelne, miért ragaszkodsz ennyire a wireless töltőrendszerhez? Eleve bonyolultabb, így drágább, mint egy nyavalyás kábel. És soha sem lesz a hatásfoka sem olyan jó, mint amilyen a vezetékes energia átvitelé (magyarul dróté).