ez jó kérdés, nem tudom a választ egyenlőre, csak annyit, hogy pl a szerszámkészítés a természetben megfigyelt gyakorlat náluk. https://www.youtube.com/watch?v=m8zCmj6z8VQ
ezt gondolom, h nem embertől lesték el:))
A gyerekeknél a kognitív fejlődés is lényegében maguktól történik. Van ennek egy önálló folyamata ami mindenképpen zajlik. Viszont a környeztei ingerek hatással vannak a folyamatra. Pontosabban több tényező együttes befolyása hat a folyamatra. Ingergazdag környezetben nagyobb eséllyel sokkal produktívabb, gyorsabb fejlődés várható.
feltételezhetően volt egy alap megfigyelt habitus a madaraknál, pl a bot eszközként való használata, amit kísérleti körülmények között is megfigyeltek.Majd ehhez a már meglévő logikai folyamathoz raktak olyan apróbb feladatokat amit a madár kifigurált a meglévő tudása által. Aztán így szép lassan mindig bővült a feladatok koplexitása, és eljutottak a madarak egy ilyen kognitív szintre.
ezt gondolom, h nem embertől lesték el:))
A gyerekeknél a kognitív fejlődés is lényegében maguktól történik. Van ennek egy önálló folyamata ami mindenképpen zajlik. Viszont a környeztei ingerek hatással vannak a folyamatra. Pontosabban több tényező együttes befolyása hat a folyamatra. Ingergazdag környezetben nagyobb eséllyel sokkal produktívabb, gyorsabb fejlődés várható.
feltételezhetően volt egy alap megfigyelt habitus a madaraknál, pl a bot eszközként való használata, amit kísérleti körülmények között is megfigyeltek.Majd ehhez a már meglévő logikai folyamathoz raktak olyan apróbb feladatokat amit a madár kifigurált a meglévő tudása által. Aztán így szép lassan mindig bővült a feladatok koplexitása, és eljutottak a madarak egy ilyen kognitív szintre.