Először is általánosságban azt gondolom, hogy minden energiapolitikai döntés elsősorban szakma kérdés kell, hogy legyen.
A szakma feladata, hogy tudományos igényességgel felmérje a lehetséges alternatívákat. Az, hogy ezen alternatívák közül melyik és milyen módon válik hivatalos állami irányvonallá, az már az adott állam politikai berendezkedésétől függ.
Képviseleti demokráciában - mint amilyen a magyar is - jellemzően a szakpolitikai szervek feladata az aktuális államhatalom politikai elképzeléseivel összhangban választani a szakmailag egyaránt kielégítő és racionális alternatívák közül.
Az, hogy Magyarországon ennek ellenére felvetődött a népszavazás szükségessége, nem feltétlenül azt jelenti, hogy Paks bővítése szakmailag hibás döntés, sokkal inkább azt, hogy a képviseleti demokrácia működésével van valami gond.
Nem azon kellene tehát elsősorban elgondolkodni, hogy szavazzunk-e Paksról, hanem hogy miért akarunk szavazni Paksról.
A szakma feladata, hogy tudományos igényességgel felmérje a lehetséges alternatívákat. Az, hogy ezen alternatívák közül melyik és milyen módon válik hivatalos állami irányvonallá, az már az adott állam politikai berendezkedésétől függ.
Képviseleti demokráciában - mint amilyen a magyar is - jellemzően a szakpolitikai szervek feladata az aktuális államhatalom politikai elképzeléseivel összhangban választani a szakmailag egyaránt kielégítő és racionális alternatívák közül.
Az, hogy Magyarországon ennek ellenére felvetődött a népszavazás szükségessége, nem feltétlenül azt jelenti, hogy Paks bővítése szakmailag hibás döntés, sokkal inkább azt, hogy a képviseleti demokrácia működésével van valami gond.
Nem azon kellene tehát elsősorban elgondolkodni, hogy szavazzunk-e Paksról, hanem hogy miért akarunk szavazni Paksról.