Igazad is van, meg nem is. Tételesen nem vezeti a giró sem a rádiómagasságmérő a gépet, de egy-egy (nagyon fontos
) inputot adnak a robotnak. Másfelől nem kell bonyolult műterhelés, hiszen ahogy mondod a számítógép számol és oldja a matekot a pilóta helyett. Sőt! nem is a kormányszerveket vezérli a pilcsi a modern fly-by-wire rendszereken, hanem gyakorlatilag szögsebesség/vario/gyorsulás vezérlőjeleket ad, ami alapján a computerek kiadják a parancsot a szükséges kormányszerveknek a kellő kitérésre.
hint 1: Nagyon sok esetben kifinomult autonóm "oldd meg" parancs is van bennük, hogy csak egy példát említsek, az A320-ast normál körülmények között nem tudja egy kevéssé gyakorlott vezető átejteni, mert a computer folyamatosan számolja a kritikus alfát, és nem engedi túlhúzni. ezeket és tucatnyi társait egy köteles gépen nagyon bonyolultan tudnád megoldani.
hint 2: A kormánylap túlzott kitérése miatti leszakadás a régebbi köteles technológia esetén is előfordulhatott volna (sőt, hajlamosabb lenne egyszerűbbsége miatt) , hiszen ott sem magát a kormánylapot téríted ki mechanikusan, hanem egy hidraulikus munkahenger vezérlőszelepét téríted ki, amivel folyadékot engedsz a munkahenger megfelelő oldalára. a terhelés ott is műterhelés, és ott volt igazán bonyolult dolguk a műterhelés tervezőinek, mert ott bizony tényleg nem segített a computer és leszaggattad a kormánylapot műterhelés nélkül.
) inputot adnak a robotnak. Másfelől nem kell bonyolult műterhelés, hiszen ahogy mondod a számítógép számol és oldja a matekot a pilóta helyett. Sőt! nem is a kormányszerveket vezérli a pilcsi a modern fly-by-wire rendszereken, hanem gyakorlatilag szögsebesség/vario/gyorsulás vezérlőjeleket ad, ami alapján a computerek kiadják a parancsot a szükséges kormányszerveknek a kellő kitérésre.
hint 1: Nagyon sok esetben kifinomult autonóm "oldd meg" parancs is van bennük, hogy csak egy példát említsek, az A320-ast normál körülmények között nem tudja egy kevéssé gyakorlott vezető átejteni, mert a computer folyamatosan számolja a kritikus alfát, és nem engedi túlhúzni. ezeket és tucatnyi társait egy köteles gépen nagyon bonyolultan tudnád megoldani.
hint 2: A kormánylap túlzott kitérése miatti leszakadás a régebbi köteles technológia esetén is előfordulhatott volna (sőt, hajlamosabb lenne egyszerűbbsége miatt) , hiszen ott sem magát a kormánylapot téríted ki mechanikusan, hanem egy hidraulikus munkahenger vezérlőszelepét téríted ki, amivel folyadékot engedsz a munkahenger megfelelő oldalára. a terhelés ott is műterhelés, és ott volt igazán bonyolult dolguk a műterhelés tervezőinek, mert ott bizony tényleg nem segített a computer és leszaggattad a kormánylapot műterhelés nélkül.
hint 3: a 767 részben fly-by-wire rendszerű