Műterhelés ténylegesen valóban nem szükséges, de képzeld el az autódat olyan kormányszervóval, hogy semmi visszajelzésed nincs arról hogy mi is történik a kerekekkel. Borzasztó. Na ezért kell a műterhelés, kell a visszajelzés.
Azt viszont továbbra is fenntartom hogy a giro nem vezérel. A vezérlés (ne adj isten szabályozás) és a jeladás közt még azért van egy "kis" különbség.
Ez az átejtés példa pontosan ugyan az, mint az én rudder leszakadásos példám. Amíg működik normal law-ban, van benne egy védelem a hülye repvezető ellen. De példának okáért ha belerepülsz egy ilyen oldalszélbe, a számítógép a pilóta beavatkozása nélkül nem fog ellentartani, pedig kap jelet róla hogy baj van.
De azt aláírom a leszakadás tényleg szar példa volt. Csak azt próbálom mondani, hogy a gép a pilóta ellen próbál védekezni, a külső körülmények ellen nem tud (helyesebben tudna, de sosem fog), legfeljebb előrejelzés szintjén (pl wxr).
Persze tudom, szó szerint ez így sem igaz, bele lehet kötni, de általánosságban így van. Egyelőre a gép még nem vezeti saját magát, kell bele a pilóta. És nem, sem felszálláshoz, sem leszálláshoz nem kellenek. Azért vannak, hogy ha baj van, beavatkoznak. A baj nem feltétlenül azt jelenti hogy leállnak a computerek, hanem olyan külső körülmények befolyásolják a gép viselkedését, amire a gép nem tud reagálni (pl egy ilyen oldalszél)
Azt viszont továbbra is fenntartom hogy a giro nem vezérel. A vezérlés (ne adj isten szabályozás) és a jeladás közt még azért van egy "kis" különbség.
Ez az átejtés példa pontosan ugyan az, mint az én rudder leszakadásos példám. Amíg működik normal law-ban, van benne egy védelem a hülye repvezető ellen. De példának okáért ha belerepülsz egy ilyen oldalszélbe, a számítógép a pilóta beavatkozása nélkül nem fog ellentartani, pedig kap jelet róla hogy baj van.
De azt aláírom a leszakadás tényleg szar példa volt. Csak azt próbálom mondani, hogy a gép a pilóta ellen próbál védekezni, a külső körülmények ellen nem tud (helyesebben tudna, de sosem fog), legfeljebb előrejelzés szintjén (pl wxr).
Persze tudom, szó szerint ez így sem igaz, bele lehet kötni, de általánosságban így van. Egyelőre a gép még nem vezeti saját magát, kell bele a pilóta. És nem, sem felszálláshoz, sem leszálláshoz nem kellenek. Azért vannak, hogy ha baj van, beavatkoznak. A baj nem feltétlenül azt jelenti hogy leállnak a computerek, hanem olyan külső körülmények befolyásolják a gép viselkedését, amire a gép nem tud reagálni (pl egy ilyen oldalszél)
767-ben melyik kormányfelület fly-by-wire-ös?