![](http://www.ize.hu/_files/pictures/56/56256.png)
„Az iskola legfőbb célja, hogy egyetlen megdönthetetlen tanulságot verjen a diákba, mégpedig, hogy bármennyit is készüljön, mindig az iskola jóindulatára van utalva. A tananyag spektruma olyan széles, hogy csakis a tanár szándékán múlik, mit és mennyit követel meg belőle...
A magyar oktatás arra nevel bennünket, hogy az ilyen helyzetekben úgy járunk a legjobban, ha lehajtjuk a fejünket, és behódolunk. Mert a tanárnak, a hivatalnak és a rendőrnek mindig igaza van. Ha pedig nincs, akkor majd olyan helyzetet teremt, hogy az legyen”
Az adószámítást úgy nem lehet megtanítani, hogy adószámítás órát csinálok, mert az gyakorlatilag még egy matematika óra lenne. Adószámításban akkor lesz sikeres az átlag ember, ha rájön arra, hogy gyakorlatilag az órán látott százalékszámítást kell alkalmaznia. Mint ahogy írtam is, ez módszertani kérdés. Ugyanúgy, mint az értő olvasás megtanítása.