Így van, tökéletesen egyetértek. Rondának tartom (valóban ízlés kérdése), de azt elismerem, hogy mérföldkő az autógyártás történetében, és technológiai műremek.
Amúgy a világ leggyorsabb sorozatgyártású utcai autójának járó címet már nem elnyerte ugyanez az autó tavaly?Ha jól tudom, akkor 427km/h sebességet produkált az akkori gyári beállításokkal.Bár tudom a Bugatti képes a 431km/h-s végsebességre, de a gyártásba kerülő példányok v-max értékét csak 415 km/órában limitálják.
Ennek ellenére ahogy páran már írtátok, a köztudatban egy darabig még biztos a Veyron marad, mint leggyorsabb utcai autó és a történelembe is beírta magát egy életre.
ha jól emlékszem a számokra a gumik a 400-at egy óráig bírják, de ez nem gond, mert a tank csak 30 percig :)
mondjuk azon kár vitatkozni, hogy szép-e a Veyron vagy sem. ízlés kérdése. nekem mondjuk tetszik, de ez tökmindegy.
az viszont biztos, hogy a Veyron az első csavartól az utolsóig egy műremek.
ez meg nem az.
Naja. Egyébként ha nem gyári autókról beszélgetnénk, a Veyron árának töredékéért kapni húzott Nissanokat, amik elpicsázzák negyed mérföldön :) Végsebesség-teszt már kérdésesebb. Az a baj, hogy 400 felett már nagyon nem mindegy jó pár tényező, mert még azt a 800-1200 lóerőt kb. a legkönnyebb elővarázsolni hozzá, már persze megfelelő alapanyagból.
Csak, hogy teljesen tiszta legyen...a Veyron volt az első rendszámmal is felszerelt autó, amelyik több, mint 1000 lóerős volt, és képes volt gyári állapotában átlépni a 400 km/h-s sebességhatárt. Na :)
Azaz a Bugatti Veyron volt az első sorozatgyártású, közúti autó, amelyik át tudta lépni a 400 km/h-s sebességhatárt. Mindenféle épített versenyautó nem számít, mert azok között most is van amelyik 600-al keni a sivatagban...de nem tudsz vele elmenni a közértbe.
Szerintem (de mérget nem vennék rá) a Veyron volt az első sorozatgyártású, "polgári" autó, ami
1) 1000 vagy annál több lóerővel rendelkezett, kiadástól függően
2) el tudta érni és át tudta lépni a 400 km/h-s sebességet
Mellesleg a Veyron még mindig százszor különb ennél a jenki szutyoknál. Mondom ezt úgy, hogy ki nem állhatom a német autókat úgy általában, a VW csoportot meg kifejezetten, és a Veyront bűnrondának tartom. Ha viszont közötte és e között a förtelem között "kellene" választani, gondolkodás nélkül a Bugattit vinném. Közel sem egy kategória a kettő.
Bárki is übereli a Veyront, abban már senki sem veri meg, hogy ő volt az első. :) Gondoljatok csak a telefonra. Mindenki tudja ki volt Bell, de azt már senki, hogy ki is volt Martin Cooper. :)