Sikeresen átment az egyik repülésteszten a Kennedy Space Centerben a Morpheus nevű űreszköz. A NASA célja egy új, innovatív landolóegység kifejlesztése. A teszten fél perc alatt 142 méter magasra emelkedett, oldalirányban pedig 194 métert haladt. A landolóegység első prototípusa 2012 augusztusában beleállt a Földbe, ezután újratervezték és újra megépítették. Pár éven belül akár már teherszállításra is alkalmas lehet, a tervek szerint nagyjából fél tonnát bír.
12 ember járt a holdon, összesen 6 küldetés keretében. Ettől eltekintve csak személyzet nélküli landolások történtek, melyeket teherszállító űrhajók "követtek el".
A leszállóegységek jellemzően egy többmodulos űrhajórendszer részét képezik, ezért szokás őket megkülönböztetni a köznyelvben használatos "űrhajótól".
Mint ahogyan írtam is, az új modul meghajtórendszere és vezérlése is más, valamint - amennyire tudom - a hold-modulok közül a legjobb tömeg-teljesítmény aránnyal rendelkezik.
Ezek egyike sem azt jelenti ugyebár, hogy eddig ne lettek volna képesek embert vagy eszközt szállítani a holdra, viszont ez a rendszer ettől még jóval fejlettebb technológiával dolgozik, mint 50 éve. Az összehasonlítás nagyjából olyan, mint a mostani, meg az 50 évvel ezelőtti autók esetében, pedig mindegyik képes volt A-ból B-be szállítani.
A leszállóegységek jellemzően egy többmodulos űrhajórendszer részét képezik, ezért szokás őket megkülönböztetni a köznyelvben használatos "űrhajótól".
Mint ahogyan írtam is, az új modul meghajtórendszere és vezérlése is más, valamint - amennyire tudom - a hold-modulok közül a legjobb tömeg-teljesítmény aránnyal rendelkezik.
Ezek egyike sem azt jelenti ugyebár, hogy eddig ne lettek volna képesek embert vagy eszközt szállítani a holdra, viszont ez a rendszer ettől még jóval fejlettebb technológiával dolgozik, mint 50 éve. Az összehasonlítás nagyjából olyan, mint a mostani, meg az 50 évvel ezelőtti autók esetében, pedig mindegyik képes volt A-ból B-be szállítani.