Biztos, hogy az elektromos autóé a jövő?! Avagy Christian Von Koenigsegg „légből” kapott ötlete... :) (Teljesen optimalizált rendszer esetén akár 20000-es fordulatszám, 30%-kal kevesebb fogyasztás, 30%-kal több nyomaték és lóerő, és egyéb nyalánkságok...)
Angol tudás és a belső égésű motor alapfokú szerkezeti ismerete ajánlott... :)
gondolom újfajta technikával utcai autókban is elérhető lesz a húszezres fordulatszám ami most azért nem lehetséges mert a szelepeket rúgók mozgatják vissza zárt állapotra és azoknak viszonylag "nagy" idő kell hogy újra zárni tudjanak, így pedig nem optimális a sűrítés meg a kipufogás utáni zárás. emlékeim szerint F1 motorokban piezo elven csináltak már ilyet vagy lehet manapság is azt használják mivel oda a rúgós módszer 20ezres fordulatszámon kvázi folyamatosan lebegő szelepeket eredményezett volna.
itt egy videó egy BMW motor szelepmozgatásról : http://youtu.be/QuWiZ5nVKzA
itt egy videó egy BMW motor szelepmozgatásról : http://youtu.be/QuWiZ5nVKzA