Biztos, hogy az elektromos autóé a jövő?! Avagy Christian Von Koenigsegg „légből” kapott ötlete... :) (Teljesen optimalizált rendszer esetén akár 20000-es fordulatszám, 30%-kal kevesebb fogyasztás, 30%-kal több nyomaték és lóerő, és egyéb nyalánkságok...)
Angol tudás és a belső égésű motor alapfokú szerkezeti ismerete ajánlott... :)
Habverő. Úgy rémlik, a fűkasza tengelye is, de erre nem vennék mérget.
A lényeg, hogy a sajátfrekvencián elvben végtelen lenne az amplitúdó, ami azonnali tönkremenetelt eredményezne. (Jó, csillapítás, stb.) Viszont ha "áthaladsz" "gyorsan" ezen a frekvencián, az amplitúdó csökken. Az amplitúdóval jellemzően arányos az igénybevétel. Nem azt mondom, hogy minden határon túl érdemes valamit magasabb fordulatszámon járatni, csak azt, amit írtam: hogy a dolog nem annyira egyszerű, mint az elhangzott.
A lényeg, hogy a sajátfrekvencián elvben végtelen lenne az amplitúdó, ami azonnali tönkremenetelt eredményezne. (Jó, csillapítás, stb.) Viszont ha "áthaladsz" "gyorsan" ezen a frekvencián, az amplitúdó csökken. Az amplitúdóval jellemzően arányos az igénybevétel. Nem azt mondom, hogy minden határon túl érdemes valamit magasabb fordulatszámon járatni, csak azt, amit írtam: hogy a dolog nem annyira egyszerű, mint az elhangzott.