Már hatévesen elkezdhetnénk megtanulni kezelni a stresszhelyzeteket, de az iskolai relaxációs program félreértelmezése és egyházi körök riogatása miatt a heti 30 perces lazítás mégsem került be a Nemzeti alaptantervbe.
Érdekes kérdéseket vet fel, hogy miért akarunk ilyen "puha" dolgokat pragmatikus iskolai keretek közé szorítani. Nem vagyok benne biztos, hogy szerencsés, ha az alapvető szocializációs és életviteli jellegű ismereteket, készségeket iskolai keretek között akarjuk átadni a következő generációnak.
Relaxáció, vallás, erkölcstan, etika, kulturális ismeretek, egészségnevelés, tanulásmódszertan. Mit mutat ez? A mai kor gyermekei stresszesek, nincs kialakult erkölcsi-etikai értékrendjük, nem szívják magukba a társadalmi környezetük normáit, önállótlanok és nem befogadóak.
Ezeknek a készségeknek, jellegeknek természetes úton a társadalmi együttélés során kellene kialakulnia a gyermekben, elsősorban a család és a szűkebb környezete hatására. Miért akarjuk a családot felváltani az iskolával?
Édesanyám egyébként 25 éve alsó tagozatos gyerekeket tanít, és pont a napokban jegyezte meg, hogy mennyit változott a helyzet manapság. Sokkal több ilyen jellegű problémával találkozik, miközben a valódi tudás- vagy ismeretátadás lehetőségei is szűkülnek. Sokkal nehezebb a mostani gyerekek figyelmét megragadni. Szerintem ebben már egyfajta generációs szakadék is közrejátszik - elsősorban a tanítási technikák szempontjából, de az alapvető társas készségek ilyen szintű hiánya sem könnyíti meg a dolgát.
Relaxáció, vallás, erkölcstan, etika, kulturális ismeretek, egészségnevelés, tanulásmódszertan. Mit mutat ez? A mai kor gyermekei stresszesek, nincs kialakult erkölcsi-etikai értékrendjük, nem szívják magukba a társadalmi környezetük normáit, önállótlanok és nem befogadóak.
Ezeknek a készségeknek, jellegeknek természetes úton a társadalmi együttélés során kellene kialakulnia a gyermekben, elsősorban a család és a szűkebb környezete hatására. Miért akarjuk a családot felváltani az iskolával?
Édesanyám egyébként 25 éve alsó tagozatos gyerekeket tanít, és pont a napokban jegyezte meg, hogy mennyit változott a helyzet manapság. Sokkal több ilyen jellegű problémával találkozik, miközben a valódi tudás- vagy ismeretátadás lehetőségei is szűkülnek. Sokkal nehezebb a mostani gyerekek figyelmét megragadni. Szerintem ebben már egyfajta generációs szakadék is közrejátszik - elsősorban a tanítási technikák szempontjából, de az alapvető társas készségek ilyen szintű hiánya sem könnyíti meg a dolgát.