Miért veszélyes, ha a gyerek mer nemet mondani?
Már hatévesen elkezdhetnénk megtanulni kezelni a stresszhelyzeteket, de az iskolai relaxációs program félreértelmezése és egyházi körök riogatása miatt a heti 30 perces lazítás mégsem került be a Nemzeti alaptantervbe.
Relaxáció, vallás, erkölcstan, etika, kulturális ismeretek, egészségnevelés, tanulásmódszertan. Mit mutat ez? A mai kor gyermekei stresszesek, nincs kialakult erkölcsi-etikai értékrendjük, nem szívják magukba a társadalmi környezetük normáit, önállótlanok és nem befogadóak.
Ezeknek a készségeknek, jellegeknek természetes úton a társadalmi együttélés során kellene kialakulnia a gyermekben, elsősorban a család és a szűkebb környezete hatására. Miért akarjuk a családot felváltani az iskolával?
Édesanyám egyébként 25 éve alsó tagozatos gyerekeket tanít, és pont a napokban jegyezte meg, hogy mennyit változott a helyzet manapság. Sokkal több ilyen jellegű problémával találkozik, miközben a valódi tudás- vagy ismeretátadás lehetőségei is szűkülnek. Sokkal nehezebb a mostani gyerekek figyelmét megragadni. Szerintem ebben már egyfajta generációs szakadék is közrejátszik - elsősorban a tanítási technikák szempontjából, de az alapvető társas készségek ilyen szintű hiánya sem könnyíti meg a dolgát.