Azt gondolom, hogy olyan 5-6 egyetem és másfélszer ennyi főiskola bőven elég lenne egy ekkora országba. A nemzetközi irányelvekkel ugyan szembemegy, de talán működőképes lenne a magyar oktatás. Az eredeti keretet pedig (oktatási ÉS kutatási) fejlesztésre nyugodtan el lehetne költeni, vannak hiányosságok.
Ne vegye senki sértésnek, de... szóval amit szintén furcsállok az pont az érettségi. Egy ideje minden évben megcsinálom a matek feladatokat - betartva az arra érvényes szabályokat (idő, segédeszköz, stb.). [Megjegyzem, az "új négyjegyűből" egy amőba is átmenne...]. A középszintű érettségi egész egyszerűen kritikán aluli. Az emelt miatt sem értem, hogy miért prüszkölnek. Nyilván nem kell, hogy minden középiskolás potenciális Fields-érmes legyen, de átesni sem kellene a ló másik oldalára. Valaha jók voltunk ezekben, mint matek, fizika és társai, ma viszont...
Az oktatáspolitikai koncepcióm egyszerű: reál tárgyak magas óraszámban, angolul. :)
Ne vegye senki sértésnek, de... szóval amit szintén furcsállok az pont az érettségi. Egy ideje minden évben megcsinálom a matek feladatokat - betartva az arra érvényes szabályokat (idő, segédeszköz, stb.). [Megjegyzem, az "új négyjegyűből" egy amőba is átmenne...]. A középszintű érettségi egész egyszerűen kritikán aluli. Az emelt miatt sem értem, hogy miért prüszkölnek. Nyilván nem kell, hogy minden középiskolás potenciális Fields-érmes legyen, de átesni sem kellene a ló másik oldalára. Valaha jók voltunk ezekben, mint matek, fizika és társai, ma viszont...
Az oktatáspolitikai koncepcióm egyszerű: reál tárgyak magas óraszámban, angolul. :)