bár tanárfüggő ez is mint sokminden más is (értsd valahogy reál tárgyakból még rosszabb az eresztés, mint egyébként, no offense), de saját tapasztalataim alapján állíthatom, hogy a matekot nagyobb arányban feledi el az ember, ha nem foglalkozik számokkal - és erre rátesz egy lapáttal, ha angolul tanultad (ha nem tudod mihez kötni később az angolul megtanult egységnyi anyagokat, akkor az mintha nem is lenne..
angolul gyorsabban elfelejted mikor már nem vagy benne a mindennapi history/math/biology/physics classokat a magyarba meg nehezen fogod tudni beleilleszteni. és az nem megy, hogy egyszerre a kettőt (már csak azért mert duplán megtanulni felesleges, és értelmetlen is akkor). már közvetlenül érettségi után is pl. ókori történelemben is hatalmas lyukak voltak a tudásomban, főleg magyarul. és akkor mentem felvételezni szóban töriből is. :-p mikor felajánlották, hogy a kötelező körökön felül választhatok beszédtémát 1, ókori görög társadalmi berendezkedés 2, szabadon választott témakör. bizony fix 2-es volt. :-) azért 1945-től végigvezetve 1956-on át lakitelekig (háborúvesztéstől-padlássöprésen-forradalmon át a a demokratikusnak mondott változásig) hálásabb téma volt. :-) (a görögöt is tudtam volna abszolválni, de soha nem lett az integráns tudásom része, mert annak idején angolul tanultam meg.)
úgyhogy nem kell elszaladni azzal a bizonyos lóval.
az érettségi újabban egy vicc (átvettük az angol-szintesdi módit; lásd GCE és GCSE); a poroszos tanítást megfejelték egy nyakatekert fassággal. kb. mintha belefingtak volna a markukba és a társadalom képébe "dobták" volna. olyan ez az egész. de ezen nem segítene az angol. és a magasabb reál óraszám sem. valahogy motiválatlan és/vagy görcs tanárok oktatják többségében a matekot/kémiát/fizikát egy pár évtizede akik nemhogy megszerettetni nem tudják a többséggel, de megnemutáltatni sem a tárgyukat.
angolul gyorsabban elfelejted mikor már nem vagy benne a mindennapi history/math/biology/physics classokat a magyarba meg nehezen fogod tudni beleilleszteni. és az nem megy, hogy egyszerre a kettőt (már csak azért mert duplán megtanulni felesleges, és értelmetlen is akkor). már közvetlenül érettségi után is pl. ókori történelemben is hatalmas lyukak voltak a tudásomban, főleg magyarul. és akkor mentem felvételezni szóban töriből is. :-p mikor felajánlották, hogy a kötelező körökön felül választhatok beszédtémát 1, ókori görög társadalmi berendezkedés 2, szabadon választott témakör. bizony fix 2-es volt. :-) azért 1945-től végigvezetve 1956-on át lakitelekig (háborúvesztéstől-padlássöprésen-forradalmon át a a demokratikusnak mondott változásig) hálásabb téma volt. :-) (a görögöt is tudtam volna abszolválni, de soha nem lett az integráns tudásom része, mert annak idején angolul tanultam meg.)
úgyhogy nem kell elszaladni azzal a bizonyos lóval.
az érettségi újabban egy vicc (átvettük az angol-szintesdi módit; lásd GCE és GCSE); a poroszos tanítást megfejelték egy nyakatekert fassággal. kb. mintha belefingtak volna a markukba és a társadalom képébe "dobták" volna. olyan ez az egész. de ezen nem segítene az angol. és a magasabb reál óraszám sem. valahogy motiválatlan és/vagy görcs tanárok oktatják többségében a matekot/kémiát/fizikát egy pár évtizede akik nemhogy megszerettetni nem tudják a többséggel, de megnemutáltatni sem a tárgyukat.