Kevesekkel találkoztam, akik ne élvezték volna, ha megértenek valamit - gondolok itt pl. kísérletekre, stb. Látványos, szerethető dolgokat is be lehet mutatni különösebb infrastruktúra és tekintélyes háttértudás nélkül is. Élmény az ilyen annak aki végzi és annak, aki hallgatja egyaránt. Másrészről minél több dologra jön rá az ember, ez annál inkább habitussá (vagy inkább "skill-é") válik, ráadásul nem is riad vissza újabb kihívásoktól. Lényegtelen, hogy milyen nyelven történik mindez. (Törit pl. én sem oktatnék angolul, csak reál tárgyakat - ahogy egyébként írtam is.)
Szerintem sokan egyszerűen csak félnek a természettudományoktól, ami talán annak is az eredménye, hogy ott kevésbé nézőpont kérdése, hogy valami jó, vagy sem. Mondanám, hogy objektív - szemben a közgázzal, történelemmel, stb. :P
A tanári állományt nem tudom általánosságban megítélni. Akárhogy is... szóval inkább tanítson hasznos (értsd: sokakat foglalkoztatni tudó) dolgot egy tanár kevésbé érdekfeszítő módon, mint fordítva. A cél az lenne, hogy kompromisszum nélkül tanuljanak hasznos tárgyakat. Lehet baromi érdekes egy hárfa-esztétika órát, de (nagy volumenben) sok értelme nincs.
Ez pedig nettó hülyeség (pláne a töri kontextusában :D ):
"a matekot nagyobb arányban feledi el az ember, ha nem foglalkozik számokkal"
Szerintem sokan egyszerűen csak félnek a természettudományoktól, ami talán annak is az eredménye, hogy ott kevésbé nézőpont kérdése, hogy valami jó, vagy sem. Mondanám, hogy objektív - szemben a közgázzal, történelemmel, stb. :P
A tanári állományt nem tudom általánosságban megítélni. Akárhogy is... szóval inkább tanítson hasznos (értsd: sokakat foglalkoztatni tudó) dolgot egy tanár kevésbé érdekfeszítő módon, mint fordítva. A cél az lenne, hogy kompromisszum nélkül tanuljanak hasznos tárgyakat. Lehet baromi érdekes egy hárfa-esztétika órát, de (nagy volumenben) sok értelme nincs.
Ez pedig nettó hülyeség (pláne a töri kontextusában :D ):
"a matekot nagyobb arányban feledi el az ember, ha nem foglalkozik számokkal"