Arról egyébként nem is beszélve, hogy a felsőoktatásba be nem jutottak esetleg nagyobb eséllyel találnának melót, teszem azt szakmunkásként. Egy jó szaki aranyat ér. Jut eszembe... :D http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a6w2ErA_700b.jpg
Az egyetemi oktatást sem kell túldimenzionálni, hiszen nem a végzettségnek, hanem a rendesen elvégzett munkának van (a szememben) becsülete. Jó autószerelő > trehány sebész.
Visszatérve az érettségihez... Amivel végképp nem tudok mit kezdeni az a korábbi (manapság gyakran hangoztatott) vélemény, miszerint a jelenlegi rendszer a korábbival ellentétben a gondolkodásra ösztönöz. (:D) Lényegében régen csak magoltak a diákok. Nos... aki írt valaha matek központit az talán másképp látja :) Másrészről a természettudományok tanulásának megvan egyfajta dinamizmusa. Néha előbb csak elfogadja az ember, hogy mi van, aztán később látja meg az összefüggéseket. Aztán bejáratódik ez az út. Ehhez viszont kell az, hogy legyen mire alapoznia, legyen mögöttes tudás, amire támaszkodhat. Ha ezt értik magolás alatt, akkor nagy bajban vagyunk. Régen sem kellett őrült zseninek lenni egy érettségihez, de nem volt olyan kérdés, hogy ha egy kiló narancs 20 [Ft], akkor fél kiló mennyi... Fáj.
A középszintű oktatásban kulcsfontosságúnak tartanám a reál tárgyakat. Nem a saját preferenciáim miatt, hanem mert ezt tartom olyan területnek, amivel aránylag "gyorsan" látványos eredményeket lehet elérni. Egy jól összerakott kísérletet még egy kisgyerek is megért a maga szintjén. Teszem azt diffegyenletet mögé tenni meg már tud később, ha szüksége lesz rá. Arról pedig nem is beszélve, hogy a piacnak szemmel láthatóan ilyesmire van igénye. Persze lehet, hogy 10 év múlva egy újabb világválság közepén pszichológusok tömegére lesz nagy igény.
Nem mondom, hogy a töri vagy az irodalom felesleges, sőt... része az általános műveltségnek. Viszont inkább csak szemléletformáló ereje miatt tartom fontosnak, mintsem gyakorlati értéke kapcsán. Patyi bácsi a régiek elmondása szerint ezt mondta a műegyetemi diákjainak: "a legfontosabbak: erkölcsi tartás 50 %, általános műveltség 25%, szakmai tudás 25%." Nem akarom ezt értékelni, de egy biztos: eltolódtak a súlyok, ráadásul nem is egymás között :)
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a6w2ErA_700b.jpg
Az egyetemi oktatást sem kell túldimenzionálni, hiszen nem a végzettségnek, hanem a rendesen elvégzett munkának van (a szememben) becsülete. Jó autószerelő > trehány sebész.
Visszatérve az érettségihez... Amivel végképp nem tudok mit kezdeni az a korábbi (manapság gyakran hangoztatott) vélemény, miszerint a jelenlegi rendszer a korábbival ellentétben a gondolkodásra ösztönöz. (:D) Lényegében régen csak magoltak a diákok. Nos... aki írt valaha matek központit az talán másképp látja :) Másrészről a természettudományok tanulásának megvan egyfajta dinamizmusa. Néha előbb csak elfogadja az ember, hogy mi van, aztán később látja meg az összefüggéseket. Aztán bejáratódik ez az út. Ehhez viszont kell az, hogy legyen mire alapoznia, legyen mögöttes tudás, amire támaszkodhat. Ha ezt értik magolás alatt, akkor nagy bajban vagyunk. Régen sem kellett őrült zseninek lenni egy érettségihez, de nem volt olyan kérdés, hogy ha egy kiló narancs 20 [Ft], akkor fél kiló mennyi... Fáj.
A középszintű oktatásban kulcsfontosságúnak tartanám a reál tárgyakat. Nem a saját preferenciáim miatt, hanem mert ezt tartom olyan területnek, amivel aránylag "gyorsan" látványos eredményeket lehet elérni. Egy jól összerakott kísérletet még egy kisgyerek is megért a maga szintjén. Teszem azt diffegyenletet mögé tenni meg már tud később, ha szüksége lesz rá. Arról pedig nem is beszélve, hogy a piacnak szemmel láthatóan ilyesmire van igénye. Persze lehet, hogy 10 év múlva egy újabb világválság közepén pszichológusok tömegére lesz nagy igény.
Nem mondom, hogy a töri vagy az irodalom felesleges, sőt... része az általános műveltségnek. Viszont inkább csak szemléletformáló ereje miatt tartom fontosnak, mintsem gyakorlati értéke kapcsán. Patyi bácsi a régiek elmondása szerint ezt mondta a műegyetemi diákjainak: "a legfontosabbak: erkölcsi tartás 50 %, általános műveltség 25%, szakmai tudás 25%." Nem akarom ezt értékelni, de egy biztos: eltolódtak a súlyok, ráadásul nem is egymás között :)