"a matekot nagyobb arányban feledi el az ember, ha nem foglalkozik számokkal - és erre rátesz egy lapáttal, ha angolul tanultad (ha nem tudod mihez kötni később az angolul megtanult egységnyi anyagokat, akkor az mintha nem is lenne..."
Azzal egyetértek, hogy középiskolás szinten nem kell még angolul tanítani a tárgyakat. Azt elég egyetemen elkezdeni, majd a doktori képzésben általánossá tenni (ahogy most is működik). Angolt viszont emelt óraszámban, illetve inkább valahogy hatékonyabban, használat-centrikusabban kéne tanítani, mert amit jelenleg a legtöbb iskolában idegennyelv-tanítás címén csinálnak, az semmire nem jó.
Viszont az nem igaz, hogy a matekot nagyobb arányban feledi el az ember. A már emlegetett, nyakló nélkül megtanultatott töri évszámok és egyéb lexikális adatok felezési ideje nálam pár hét volt az érettségi után. Utáltam is sokáig a történelmet. Most, hogy öregszem, és kezd érdekelni, meg magam járok utána, látom, hogy mennyire másként, az összefüggésekre koncentrálva kéne azt a tárgyat is tanítani.
Azzal egyetértek, hogy középiskolás szinten nem kell még angolul tanítani a tárgyakat. Azt elég egyetemen elkezdeni, majd a doktori képzésben általánossá tenni (ahogy most is működik). Angolt viszont emelt óraszámban, illetve inkább valahogy hatékonyabban, használat-centrikusabban kéne tanítani, mert amit jelenleg a legtöbb iskolában idegennyelv-tanítás címén csinálnak, az semmire nem jó.
Viszont az nem igaz, hogy a matekot nagyobb arányban feledi el az ember. A már emlegetett, nyakló nélkül megtanultatott töri évszámok és egyéb lexikális adatok felezési ideje nálam pár hét volt az érettségi után. Utáltam is sokáig a történelmet. Most, hogy öregszem, és kezd érdekelni, meg magam járok utána, látom, hogy mennyire másként, az összefüggésekre koncentrálva kéne azt a tárgyat is tanítani.