Képzeld, leér a lábujjam, de éppcsak a lábujjam, ha van rá lehetőségem, akkor nem spiccelve lábujjhegyen fogok támaszkodni...
Hasznos olvasmány: http://bikemag.hu/tech/nyeregmagassag
Ha túl könnyen leér a lábad, lehet inkább neked van túl alacsonyan a nyereg...
Spd... jó tudni, hogy ez a neve:)
Lehet hordani váltócipőt. A motorosok sem védőruhában meg sisakban flangálnak egész nap. Egyébként meg soha nem szabad abból kiindulni, hogy az embernek van esze. Nincs, mindig azt kell feltételezni mindenkiről a közlekedésben, hogy hülye. Hányszor láttam bicóst egyensúlyozni lámpánál ilyen cipőben... de feltételezem a piroson áthajtások egy részében is benne van az ilyen. "Nem jön gyalogos, akkor mehetek" - aztán majdnem elüti az öreget, aki nem nézett körül (ja igen, zöldön is csak úgy megyünk át, hogy előbb körülnézünk... a zöld - sajnos - nem azt jelenti, hogy biztonságos az átkelés, hanem azt, hogy szabályos).
Szentté avatás? Nem is hangzik rosszul. Kár, hogy nem azért bringázok, mert óvni akarom a környezetet, hanem azért, mert élvezem.
Ez a gőzmozdonyos téma jó... egyszer szívesen kipróbálnék egyet. Bár a szénlapátolásban lehet elfáradnék, szóval inkább ne legyél a közelben.
Látom nem érted mire gondoltam az energiaminimummal... a bicós lejtőn nem fékez, ha biztonságosnak ítéli meg a pirosat, akkor simán áthúz rajta, a busz seggében lohol, hogy minél kevesebb menetszelet kapjon, stb... és most nem magamról beszélek, de egy bicósról a forgalomban ezeket kell feltételezni. Ha egy ilyen kapaszkodónál mondjuk 10 olyanból, aki átgurul a kapaszkodó nélküli lámpán, csak egy megáll, már megéri.
A Tornádót meg kösz, de nem.
Nem az, hogy baszok letenni a lábam... nyilván ha muszáj, akkor leteszem. De ha van más, kényelmesebb lehetőség, akkor miért ne?
Nem gondoltam volna, hogy ekkora elutasítást kapna itthon egy ilyen ötlet... bár nyilván az izé-s minta nem reprezentatív, de ez számomra akkor is meglepő.
"ez eddig kommentelők közül tegye már fel a kezét az, aki járt már magyarországon kívül más fejlettebb nyugat vagy észak európai országba!"
Én jártam hollandiában, igaz kb 5 évvel ezelőtt, de már akkor is biciklis nagyhatalomnak számított, ráadásul "nyugati, gazdag, fejlett kultúra" viszont egy darab ilyen korlátot nem láttam. Ja és ott sem kocsival meg busszal közlekedtem, hanem gyalog meg biciklivel...
"Energia is, sokat számít, hogy most lecsusszanok az ülésről, hogy a földre tegyem a lábam, vagy csak egyszerűen kinyúlok jobbkézzel és megkapaszkodok."
Rosszul van beállítva az ülésed, le kell hogy érjen legalább a lábujjad.
"Na meg vannak azok a fajta bringás cipők, amiket be lehet akasztani egy speciális kialakítású pedálba. Azt is minden egyes pirosnál kiakasztani egy lábletételre, aztán visszaakasztani induláskor idő meg felesleges macera."
spd cipő, amit városban csak akkor használ az ember ha csak a biciklizés miatt biciklizik, nem pedig azért, hogy eljusson egyik helyről a másikra. Mert az a cipő minden másra használhatatlan, tehát akinek van esze az nem városban, de ha mégis városban akkor nem a legforgalmasabb helyeken használja.
Amúgy meg akárhogy is szeretnék sokan, nem a kerékpárosoké a világ, egy zebránál ugyanúgy meg kell állni, mint egy autónak, ugyanúgy kell vészfékezni egy biciklivel is mikor egy autó, gyalogos, gördeszkás, vagy egy másik biciklis kihajt eléd, úgyhogy városban spd pedállal csak eldőlni lehet.
"istenem, veszem a fáradtságot a bringára" vigyázz mert a végén szentté avatnak mert ilyen elszántan vezekelsz azért, hogy ne szennyezd a környezetet. Ha ekkora fáradtság neked a bringázás akkor inkább vegyél gőzmozdonyt, inkább megfulladok, minthogy lássalak téged fáradtan.
"Meg a bringás mindig is energiaminimumra törekedett, és mindig is arra fog törekedni."
Íme a megoldás: http://www.4sport.hu/shop/images/D/5-09.jpg
Neked csak annyi dolgod van, hogy ráülsz és húzod a gázt. Sokkal kevesebb energiádba kerül mint tekerni, de ha nagyon akarod akkor tekerni is lehet. A lábad is kényelmesen leér róla ha meg kell állnod valahol, ráadásul anélkül, hogy le kelljen szállnod az ülésről, mert nem a 3. emeletig van felhúzva az ülése. És ráadásul még környezetbarát is.
Aki ennyire baszik letenni a lábát az tanuljon meg egyensúlyozni, vagy vegyen triciklit, vagy szereljen fel mankókereket.
"Mert ezek többségével energiát és/vagy időt spórolunk meg." - ennek is pont ez az értelme. Idő és energia spórolása. Idő, mert ha mindkét lábad a pedálon van és esetleg kézzel is ellökheted magad jobban gyorsulsz. Energia is, sokat számít, hogy most lecsusszanok az ülésről, hogy a földre tegyem a lábam, vagy csak egyszerűen kinyúlok jobbkézzel és megkapaszkodok. Na meg vannak azok a fajta bringás cipők, amiket be lehet akasztani egy speciális kialakítású pedálba. Azt is minden egyes pirosnál kiakasztani egy lábletételre, aztán visszaakasztani induláskor idő meg felesleges macera.
Meg ez is, hogy aki bringázik, vegye a fáradtságot arra, hogy leteszi a lábát... istenem, veszem a fáradtságot a bringára, de ettől függetlenül mégis arra törekszem, hogy minél kevesebb energiát emésszek, és ahol van lehetőségem, megkapaszkodok. Ennyi erővel aki gyalog jár, az vehetné a fáradtságot a futásra is. Najó, ez hülye példa, de mondok jobbat. Ne tegyünk üléseket a buszokra villamosokra metrókra stb, felesleges plusz súly, csomó helyet foglalnak, meg amúgy is mindenki tud állni (többnyire... aki mégse, az meg úgyis visz magával széket). De persze nem lépnének meg egy ilyet soha, fontos az utaskomfort. Ahogy a bringáskomfort is az.
Vagy... igazából tök felesleges kényelmi hülyeség a bicó váltója is, ha egyszer fel tudok tekerni a hegyre ugyanazzal az áttétellel, amivel síkon is elmegyek 20-25-30-al, nem? Csak egy kicsit jobban elfáradok... hát végülis sportolni mentem.
Lehet, hogy röhejesen hat egy ilyen első ránézésre, de igenis van értelme, gyorsíthatja a bringás közlekedést pl. Meg a bringás mindig is energiaminimumra törekedett, és mindig is arra fog törekedni. Ha egy ilyen kapaszkodó segíthet abban, hogy egy kicsivel kevesebb energia/macera legyen megállni a pirosnál, már lehet, hogy kettővel kevesebben fognak átgurulni a tiloson, és esetleg kevesebb anyázás meg baleset történik.
Tök természetes hogy nem szállsz le a bringáról arra a rövid időre amíg a zöldet várod.
Ami fura, hogy ha bármit bedobsz városi kerékpározás témában, rögtön mindenki ért hozzá, van véleménye és fontosnak tartja elmondani. Igen, engem is beleértve.
Mikor gyerek voltam, kisebb volt város. Száguldhattam szabadon a bicajommal, alig zavartatva. Igen, tíz-tizenöt percnek is el kellett telnie, mire felbukkant egy Dacia. Most? Nem merek tekerni. Elütnének mint a kuglibabát a bowlingban.
Én is bringázok de ahol tehetem nem teszem le a lábam, hol egy lámpaoszlopba, hol a jelzőlámpa oszlopába kapaszkodok vagy a magasabb oszlopok betontuskójának szélére lépek rá, de ettől nem tarom magam lustának inkább az adott helyzetet próbálom a legkönnyebben megoldani. Nyilván az ilyen korlát nélkül is lehet bringázni ugyan úgy, ez csak egy kis segítség.
Volt a katonaságnál egy hadnagyom, aszonta: "Ha közel az ellenség, elő a kislapátot és ássatok magatoknak fedezéket. Amennyiben még messze van, ássatok árkot. Ha még messzebb van, betonozzátok is."
Csak én teszem hozzá, utólag:
Ha NATO tagország vagytok s a vélt ellenség már Ukrajnát szemelgeti, építsetek mozgólépcsőt is, mert "Nehéz a katonának"
Énénén jelentkezem tisztelettel!:)
Az a poén, hogy ehhez hasonló projekteken, megoldásokon a nyugati fejlett civilizáció lakosa is sok esetben csak mosolyog.
Félreértés ne essék, jelen esetben nem beszélhetünk nagy beruházásról, így nyilván kevesek szemét szúrja igazán. Valószínűleg én sem mennék a Dunának, ha holnap a Boráros téri gyalogátkelőnél egy lebetonozott sámlit látnék vagy egy oszlopról lelógó metrókapaszkodót. Csak nem sok értelmét látnám. Ettől még egyesek biztosan díjaznák.
Ahogy te is írtad ez inkább kényelmi szerepet tölt be, mintsem hasznos dolog lenne. Nem említeném egy lapon a szervokormánnyal, azért az valamivel több ember életét könnyíti meg mondjuk parkoláskor és munka közben. Ezen az elven akkor minek a lift a házakban, a mozgólépcső, az önindító a motorokon, a távirányító, az elektromos kenyérszeletelő, stb. Mert ezek többségével energiát és/vagy időt spórolunk meg.
De számodra nem furcsa, hogy valaki biciklire száll, mert mozogni, sportolni vágyik, egészségesen szeretne élni(vagy annak látszatát kelteni), viszont megterheli, ha lámpánál támaszkodni kell az egyik lábán?! Érdekes módon a futókat nem várja a Margitszigeten minden sarkon füles fotel, pedig az is legalább ilyen "hasznos" lehetne.
Szóval engem nem zavar, tőlem minden sarokra is kihelyezhetnek ilyeneket, csak szimplán feleslegesnek és komikusnak találom. Nem ettől lesz egy ország élhetőbb, emberségesebb. Számomra parasztvakítás, ennyi.
persze nem azt mondom, hogy otthon egyből minden kereszteződésbe ilyet kellene telepíteni. Van ezernyi más fontosabb dolog amire a pénz kell, de ahol magasabb a jólét, ott van pénz és igény az ilyenekre.
és ez egyáltalán nem lustaság kérdése, mert ahol ezt megcsinálták nyilván nem emiatt kezdtek el az emberek bicajozni.
ha élhetsz egy kényelmesebb megoldással, miért ne élnél vele?
most nem tudom hányotok választana szervó kormánykerekes autó helyett nem szervós változatot. Na, gondolom egyikőtök sem. Egyáltalán nincs gond az ilyen megoldásokkal.
ez eddig kommentelők közül tegye már fel a kezét az, aki járt már magyarországon kívül más fejlettebb nyugat vagy észak európai országba!
aki nem lát világot, hát igen.... maradjon csak a ladagázos büdös budapesti levegő a megszokott közlekedési kultúrával, anyázással, betonraköpködéssel.
Részben az ilyen cikkben látható megoldások miatt emberibb, európaibb, kényelmesebb nyugat és észak európa.
Nem olvastam teljesen végig a cikket, de véleményem szerint ez nem figyelmesség, hanem felesleges hülyeség. Nagyon jókat írtatok előttem, többségetekkel tökéletesen egyetértek. A korlátokba tehetnének fűtőszálakat is, hogy ne fázzon szegény bringás keze télen, amíg kapaszkodik. Esetleg törvény szabályozhatná, hogy piros lámpánál beülhessenek az autósokhoz pihenni, illetve szakképzett fenékmasszírozókat is lehetne alkalmazni.
Továbbá követelem gyalogosként, hogy az átkelőhelyeknél biztosítsanak ülőhelyeket, mert olyan rohadt megterhelő és fárasztó két lábon állni.
Sok ember fog belehalni a politikusok gátlástalan önreklámjába. Mert ez PR, semmi más.
Az egyik nyáron környékünkön hirtelen elszaporodtak az összevissza csalinkázó, láthatóan agyhiányos biciklisek. Mint kiderült, az ódudai önkormányzattól lehetett potom pénzért bérelni bicikliket. Hihetetlen szituációk keletkeztek, ha jól tudom, csomó balesettel.
A főváros most ezervalamennyi kétkerekűt tervez kikölcsönözni. Nagy jóindulattal tételezzük fel, hogy ezen bicajozók fele azért már hallott messziről valamennyit a közlekedési szabályokról. A másik fele meg elindul a nagyvilágba, mint a homályökör. A budapesti belvárosban. A következményeket ki tudjátok találni....
Azért jó dolog az a korlát, mert (mivel reggelente sokan járnak biciklivel melózni) a piros lámpánál felhalmozódott bringások hamarabb elindulhatnak így és kevésbé akadálzozzák egymást. (volt szerencsém kipróbálni :)
Lassan ott tartunk, hogy a kerékpárhoz sem ártana jogosítvány... bár az sem garancia semmire...
Lassan negyven éve, hogy tekerek, de fel sem merült benne, hogy ehhez lábtámasz kéne :-))
Egyetértek, ennyire nem lehet lusta aki kerékpározik! Sportosan él, de lusta letenni a lábát? :-o
Gondolom, ez betudható a rosszul beállított kerékpármagasságnak is. Sokszor látok olyan cangásokat, akik vagy túl magasan ülnek, vagy túl alacsonyan. Előbbieknek nem ér le a lába, utóbbiak mintha guggolva tekernének :-)
A közeljövőben beinduló Bubi kerékpárok szerintem, még növelni fogják a hülyén/veszélyesen kerékpározók számát. :-( Hiszen sok olyan ember fog vasparipára ülni, akik eddigi életükben alig közlekedtek így. A belvárost szórják meg ezekkel a zöld csodákkal, ahol a lakosság zöme meg sem tanult kerékpározni gyerekkorukban. Nem épp bevett szokás ezen területen kétkerekűt ajándékozni a gyerekeknek, ugyanis felnőttek sem használtak ilyet. Nem úgy mint a peremkerületekben. A családi házas zöldövezetekben mindig is falusi hangulattal használták a bicajokat. Azaz teljesen egyértelmű közlekedési eszköz volt. Evvel jár/t a gyerek iskolába, evvel ment Józsi bácsi a kocsmába... Én Rákosborzasztón nőttem fel, így a fél életemet a vasparipán töltöttem. Gyerekként mindenhová avval mentünk. És nem csak 5 kilométeres sugárban, mert bejártuk a közeli községeket is.
Jelenleg a belvárosban lakom. A környékben élőktől 80%-ban azt hallom, ők még kerékpározni sem tudnak. :-o A Bubikat felnőtteknek szánják, de mikor a belvárosban felnőtt emberek gyerekek voltak, még nem volt divat ezen a környéken tekerni, így sokan nem is tanulták meg.
Ahová valóban jók lennének ezek a közösségi kerékpárok, azaz a peremkerületekbe, sajnos oda nem telepítenek... :-((
Olvastam történelmi regényeket a dánokról - üsd-vágd korszak, drakkarral (sárkányfejes hajó), szekercével, sisakkal, pajzzsal egész Európa ellen, rabolni.
Na, ahogy Hofi Géza mondaná: Onnan jöttek, ide jutottak.
Már lusták letenni a lábukat? Vagy miért kell ilyen korlát? Még ha velocipédel járnának az emberek megérteném, hogy kell a korlát, de egy rendes biciklin letenni a lábad nem nagy ördöngösség.
23 éve biciklizek, de soha nem voltam oda ezekért a nagy biciklismozgalmakért, meg "több jogot a bicikliseknek", meg kerékpárutat, meg "legalizálják a szabálytalanul közlekedő biciklist." Aki tud szabályosan közlekedni az kitaposott ösvényen is tud, meg 28sávos kereszteződésben is, aki meg nem tud azon sem a korlát, sem a bicikliút, sem a mindenhova felszerelt lámpa, sem a láthatósági mellény nem segít.
Mióta mellettünk megépült a bicikliút 2-3 naponta ütnek el biciklist és leginkább a biciklis figyelmetlensége miatt. Eddig sem volt erre több biciklis, nem a kerékpárút miatt szaporodtak el, csak eddig tudták, hogy oda kell figyelni és mikor hol kell elsőbbséget adni, de most hogy van bicikliút mindenki faszagyerek és mindenhez joga van és mindenhol neki van elsőbbsége. Csak hogy baromira nem így van és ezt sokan be is szopják.
Hasznos olvasmány: http://bikemag.hu/tech/nyeregmagassag
Ha túl könnyen leér a lábad, lehet inkább neked van túl alacsonyan a nyereg...
Spd... jó tudni, hogy ez a neve:)
Lehet hordani váltócipőt. A motorosok sem védőruhában meg sisakban flangálnak egész nap. Egyébként meg soha nem szabad abból kiindulni, hogy az embernek van esze. Nincs, mindig azt kell feltételezni mindenkiről a közlekedésben, hogy hülye. Hányszor láttam bicóst egyensúlyozni lámpánál ilyen cipőben... de feltételezem a piroson áthajtások egy részében is benne van az ilyen. "Nem jön gyalogos, akkor mehetek" - aztán majdnem elüti az öreget, aki nem nézett körül (ja igen, zöldön is csak úgy megyünk át, hogy előbb körülnézünk... a zöld - sajnos - nem azt jelenti, hogy biztonságos az átkelés, hanem azt, hogy szabályos).
Szentté avatás? Nem is hangzik rosszul. Kár, hogy nem azért bringázok, mert óvni akarom a környezetet, hanem azért, mert élvezem.
Ez a gőzmozdonyos téma jó... egyszer szívesen kipróbálnék egyet. Bár a szénlapátolásban lehet elfáradnék, szóval inkább ne legyél a közelben.
Látom nem érted mire gondoltam az energiaminimummal... a bicós lejtőn nem fékez, ha biztonságosnak ítéli meg a pirosat, akkor simán áthúz rajta, a busz seggében lohol, hogy minél kevesebb menetszelet kapjon, stb... és most nem magamról beszélek, de egy bicósról a forgalomban ezeket kell feltételezni. Ha egy ilyen kapaszkodónál mondjuk 10 olyanból, aki átgurul a kapaszkodó nélküli lámpán, csak egy megáll, már megéri.
A Tornádót meg kösz, de nem.
Nem az, hogy baszok letenni a lábam... nyilván ha muszáj, akkor leteszem. De ha van más, kényelmesebb lehetőség, akkor miért ne?
Nem gondoltam volna, hogy ekkora elutasítást kapna itthon egy ilyen ötlet... bár nyilván az izé-s minta nem reprezentatív, de ez számomra akkor is meglepő.