"Mert ezek többségével energiát és/vagy időt spórolunk meg." - ennek is pont ez az értelme. Idő és energia spórolása. Idő, mert ha mindkét lábad a pedálon van és esetleg kézzel is ellökheted magad jobban gyorsulsz. Energia is, sokat számít, hogy most lecsusszanok az ülésről, hogy a földre tegyem a lábam, vagy csak egyszerűen kinyúlok jobbkézzel és megkapaszkodok. Na meg vannak azok a fajta bringás cipők, amiket be lehet akasztani egy speciális kialakítású pedálba. Azt is minden egyes pirosnál kiakasztani egy lábletételre, aztán visszaakasztani induláskor idő meg felesleges macera.
Meg ez is, hogy aki bringázik, vegye a fáradtságot arra, hogy leteszi a lábát... istenem, veszem a fáradtságot a bringára, de ettől függetlenül mégis arra törekszem, hogy minél kevesebb energiát emésszek, és ahol van lehetőségem, megkapaszkodok. Ennyi erővel aki gyalog jár, az vehetné a fáradtságot a futásra is. Najó, ez hülye példa, de mondok jobbat. Ne tegyünk üléseket a buszokra villamosokra metrókra stb, felesleges plusz súly, csomó helyet foglalnak, meg amúgy is mindenki tud állni (többnyire... aki mégse, az meg úgyis visz magával széket). De persze nem lépnének meg egy ilyet soha, fontos az utaskomfort. Ahogy a bringáskomfort is az.
Vagy... igazából tök felesleges kényelmi hülyeség a bicó váltója is, ha egyszer fel tudok tekerni a hegyre ugyanazzal az áttétellel, amivel síkon is elmegyek 20-25-30-al, nem? Csak egy kicsit jobban elfáradok... hát végülis sportolni mentem.
Lehet, hogy röhejesen hat egy ilyen első ránézésre, de igenis van értelme, gyorsíthatja a bringás közlekedést pl. Meg a bringás mindig is energiaminimumra törekedett, és mindig is arra fog törekedni. Ha egy ilyen kapaszkodó segíthet abban, hogy egy kicsivel kevesebb energia/macera legyen megállni a pirosnál, már lehet, hogy kettővel kevesebben fognak átgurulni a tiloson, és esetleg kevesebb anyázás meg baleset történik.
Meg ez is, hogy aki bringázik, vegye a fáradtságot arra, hogy leteszi a lábát... istenem, veszem a fáradtságot a bringára, de ettől függetlenül mégis arra törekszem, hogy minél kevesebb energiát emésszek, és ahol van lehetőségem, megkapaszkodok. Ennyi erővel aki gyalog jár, az vehetné a fáradtságot a futásra is. Najó, ez hülye példa, de mondok jobbat. Ne tegyünk üléseket a buszokra villamosokra metrókra stb, felesleges plusz súly, csomó helyet foglalnak, meg amúgy is mindenki tud állni (többnyire... aki mégse, az meg úgyis visz magával széket). De persze nem lépnének meg egy ilyet soha, fontos az utaskomfort. Ahogy a bringáskomfort is az.
Vagy... igazából tök felesleges kényelmi hülyeség a bicó váltója is, ha egyszer fel tudok tekerni a hegyre ugyanazzal az áttétellel, amivel síkon is elmegyek 20-25-30-al, nem? Csak egy kicsit jobban elfáradok... hát végülis sportolni mentem.
Lehet, hogy röhejesen hat egy ilyen első ránézésre, de igenis van értelme, gyorsíthatja a bringás közlekedést pl. Meg a bringás mindig is energiaminimumra törekedett, és mindig is arra fog törekedni. Ha egy ilyen kapaszkodó segíthet abban, hogy egy kicsivel kevesebb energia/macera legyen megállni a pirosnál, már lehet, hogy kettővel kevesebben fognak átgurulni a tiloson, és esetleg kevesebb anyázás meg baleset történik.