kevesen tudják, hogy a hazai nagy apróhirdetési oldalak (vatera, aprod/olx, teszvesz) egy tulajdonos a kezében vannak
tehát az mögött, hogy a V. szerintetek "haldoklik", stratégia van
Rukkola.hu szintén így járt. (Aki nem ismerné könyvcserélde küldesz, kapsz, mindenki happy)
Először még küldtem, kaptam könyveket, majd jöttek az e-mailek:
-bocs, de nem találom, nem tudom küldeni.
-megette a kutya...
-én ingyen el nem küldöm...
és még sorolhatnám...
Kíváncsi lennék, hogy csak szép hazánkban mennek így ezek a fajta dolgok? (mert ugye minden más tökéletes) ;)
Én is úgy gondolom, hogy a végét járja. Amilyen jól indult, olyan xar lett. Nem csak a tulajdonosok, de a felhasználók többsége is a gyors meggazdagodást szerette volna, aminek meg lett az eredménye. Rengeteg gerinctelen, féreg eladó és vásárló lepte el az oldalt, sok, használhatatlan kínai cuccal. Ami meg egy kicsit is érdekes lehet, az meg aranyáron van. Nagyon sok emberrel találkoztam a 6 éves "pályafutásom" alatt és elkeserítő, hogy mennyi beteg gondolkodású, primitív, neveletlen gyökérrel kell osztozkodnunk a bolygón.
Anno én is azért hagytam ott Mo saját műfajában legnagyobb szolgáltatóját, mert a józan ész egyre hátrébb szorult. Jöttek sorba a laptopos, diplomás "szakemberek", az ő nagyon dizájnos prezentációikkal, s szép lassan kiszorították azokat, akik tudták, átlátták, miképpen működik a rendszer.
Az IWIW-nek szinte egyetlen újítása sem jött be. Vajon miért?
Erre a Vatera nagyon jó példa. Mióta arculatot akarnak(akartak) váltani, frissíteni, haldoklik az egész. Persze bzitosan így is nyereséges, nem vitatom, de sokszor használhatatlan sz.r. Nyilván nem látok bele a háttérmunkákba és az ok okozatot sem érthetem, de felhasználóként cseppet sem vagyok elégedett. Viszont ellenpéldának nekem ott az ebay. Működik, megbízható, átlátható és nem frissül évente.
Egyébként ezek az átdizájnolások veszélyesek, én nem is értem sokszor miért ragaszkodnak hozzá. Van valami marketinges, aki azt mondja, hogy fiatalosnak, dinamikusnak kell lenni, mutat valami tanulmányt, hogy 15% kal nő a reputáció, ha új trendibb dizájnt hozunk be és értelmetlen funkciókat, aztán meg vagy igen vagy nem. Szerintem, bár nem biztos, az emberek többsége pont leszarja, hogy megváltozott a kinézet, és nem biztos hogy igényli, a küldj egy mizut gombot. Vagy mint az origo meg az index mostanában, hogy legyen ilyen dizájnjuk. Értem, hogy a változatlanság nem jó, bár nem tudom miért, de attól nem lesz több felhasználó, hogy egy kék csík még kékebb, vagy vastagabb, illetve nem ettől fognak gyakrabban visszalátogatni. Viszont fordítva elsülhet. Oszt az is lehet, hogy közben meg tényleg igénylik az emberek az ilyen változásokat.
nálam az iwiw ott rontott el valamit, hogy hagyta, hogy nem is létező felhasználóktól napi spamokat kapjanak az emberek.
semmiféle újítás és funkció nem vehette volna fel a versenyt azzal, hogy a facebook egy globális hálózat, ez meg jobbára magyar. kínában, vagy pl. braziliában vannak lokális közösségi oldalak amik élnek és virulnak, de egy 10 milliós országban ez egy halva született ötlet (ami persze működött addig, amíg nem nőtt elég nagyra a face).
"...a felhasználók a négy évvel ezelőtti teljes redizájnt sem fogadták jól..."
igen, lehet így is mondani. de inkább úgy helyes, hogy megjelent a T és onnan kezdve használhatatlan szar lett a oldal. én akkor fejeztem be az iwiw-et, pedig előtte napi rendszerességgel léptem be. (a face-re meg csak két évvel később regisztráltam)
mondjuk az időkapszulát lehet megcsináltatom velük
Azért volt idő, amikor boldog boldogtalannak myspace oldala volt, bár nem annyi embernek, mint most a fészen, és most meg már ki tudja mi az a myspace?
Azért ez az Iwiw egy igazi sikertörténet szerintem, nem ők találták ki persze a közösségi oldal fogalmát, de igen szépen megcsinálták, egy olyan világban, amikor még nem volt mindenkinek internetje, vagy nem értett hozzá. Annak idején, amikor fénykorát élte az iwiw és a fészbuk még nem volt annyira elterjedt, olvastam egy cikket, ahol szó volt arról, hogy iszonyat sokan, csak azért fizettek elő az internetre, hogy regisztrálhassanak az iwiwre, mert hogy hallottak róla, meg ők is ismizni akarnak. Szóval az internetszolgáltatók is köszönhetnek azért valamit az iwiwnek. Persze gondolom jól is jövedelmezett az oldal.
Szóval béke poraira, szerintem azért szép teljesítmény volt ez tőlük.
Egy kicsit azt azért nem értem, hogy pár éve, miért nem találtak ki valami olyan újítást, olyan funkciót amitől megint egyedi lett volna, megérte volna használni. Bár, ahogy írják, az embereknek elég egy platformot használni. Talán itt bukott el eleve a dolog, ahogy terjeszkedett a face, és biztos nagyon nehéz lehet újat mutatni, egyedit, úgy, hogy minél több emberhez elérjen. Max, ha exkluzívvá teszik valahogy, de akkor meg korlátozott a felhasználhatóság.
jé és én még akkor regisztráltam, amikor csak wiw volt.
tehát az mögött, hogy a V. szerintetek "haldoklik", stratégia van