Azért nem hallod, mert sok esetben nem is történik fékezés. Ahogy Tooni is írta, egy vonatszerelvénynek több száz méterre, nem ritkán kilométerre is szüksége van egy megálláshoz. Ezt sok esetben meg sem kísérelik, hiszen a féktávot nagyban befolyásolja a vonat összsúlya, sebessége és rakományának súlya, összetétele. Egy nagyobb vészfékezéssel több kárt okozhat a vezető( sínpálya, szerelvény, rakomány), mintha csak simán fékezés nélkül tovább robogna. A személyvonat esetében az emberek testi épségéről nem is beszélve. Szóval nem kicsi a felelőssége a vezetőnek, de sok esetben kimondottan tilos neki hirtelen lassítani járművét.
A videón látható, hogy nem hétköznapi rakományt szállít a vonat, konkrétan tankokat. Képzeld mekkora súlytöbblettel kell számolni és mennyivel megnő a jármű féktávja. A hatalmas értékről már nem is beszélve. Szóval a legtöbb, amit ilyenkor tehet, hogy dudál veszettül. :)
A videón látható, hogy nem hétköznapi rakományt szállít a vonat, konkrétan tankokat. Képzeld mekkora súlytöbblettel kell számolni és mennyivel megnő a jármű féktávja. A hatalmas értékről már nem is beszélve. Szóval a legtöbb, amit ilyenkor tehet, hogy dudál veszettül. :)