Most de megmondtad pöcsike.:)
Akiknek ilyen korcs kisgibbonjuk született, azokat nem is szeretném ismerni. Össze-vissza írogatsz, már magad sem tudod, hogy mi(ki) mellett akarsz kiállni. Amúgy kettőnk közül én vezettem már automataváltós autót és nekem gond nélkül ment. De nem mindenki lehet ilyen tehetséges.:)
Senki nem mondta, hogy könnyebb automatával közlekedni, az viszont tény, hogy bizonyos helyzetekben kényelmesebb. Nem véletlenül Amerikában olyan népszerűek.
Kedves TE GYÖKÉR! Nem ismered a szüleimet, ezért ne is fikázd Őket! Vezess automata váltós autót, legalább egyszer! Rá fogsz jönni, hogy HÜLYE vagy.
Az is hülye, aki azt hiszi, hogy az automata váltós autóval könnyebb közlekedni.
Nem hülyeség amit írsz, csak abban az esetben, amikor hirtelen két méteres távon belül nagyot ugrik az autó és gyorsan, és eleve két pedál van két lábra, és országból fakadóan a gondolkodás nem erősség, könnyen pánikba esik az ember, és pont nem a jó pedált nyomja le, vagy előbb kapcsolja be az ablaktörlőt, mint lépne a fékre. Ja és amúgy, van olyan hogy kormány!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mármint nem a viktor féle, mert azt nem lehet csak úgy tekergetni jobbra balra, az áll mint a lópikula, hanem a kocsiban. Mert hogy még mondják is néha, hogy ne csak a féket taposd mint állat, hanem kerüld ki, mert megállni úgyse tudsz.
De tegye a szívére a kezét mindenki, és gondolkodjon el, hogy hasonló szituban mennyire reagálna jól, gyorsan, helyesen, ha még nem volt ilyenben. Én bevallom őszintén, nem biztos, hogy jól reagálnék, hogy egyből eszembe jutna, hogy kanyarodj, fékezz, kézifék, stb! lehet hogy pánikszerűen taposnám az összes pedált, nem tudom, mert nem voltam ilyen helyzetben.
Őseidnek sem volt erőssége a gondolkodás, különben óvszert húztak volna.
Mivel feltehetően csak matchboxot vezettél életedben, ezért elárulom neked, hogy ahhoz, hogy a jármű elinduljon, fel kell engedni a fékpedált. Na már most ilyenkor nem mindegy, hogy milyen fokozatban van az automata váltó. Já?!
Mellesleg rajtad kívül itt mindenki azt mondta, hogy a sofőr volt a balfasz, egyedül te védted a sztrítrészinges öreget. Most meg jössz azzal, hogy mekkora madár az, aki nem tudja a féket használni. Akkor most kit is védesz Tompika?!
Majd, ha rendesen felkészültél és összeszedted a gondolataidat, gyere vissza.
Emberek!
Tök mindegy milyen automata váltó és milyen fokozatban van. Van az a dolog, hogy fékpedál. Bármelyiknél, bármelyik fokozatban benyomod, a szerkezet megáll. Nem gyorsulni fog, nem megy bele a kirakatba és nem fog átgázolni senkin. Csak meg kell nyomni. Nem kell ehhez egyetem.
GONDOLKODJ! Vagy egyszer vezessetek automata váltós autót, mielőtt marhaságokat írtok!
Pááááá...
Az automata váltónak is több fajtája van. A legismertebb az, amiről te is beszélsz, de van például kormányról kapcsolható, bajuszkapcsolós, de van a középkonzolon elhelyezett pici tekerőgombos is, ami ha nem használod elsüllyeszthető. Szóval nem feltétlenül olyan egyértelmű mind, arról nem beszélve, hogy egy manuális váltóhoz szokott embernek legalább olyan nehéz megszokni az automatát, mint fordítva.
Az a baj(főleg az amcsiknál), hogy megkapják ezeket a nagy böhöm dögöket érettségire, természetesen automatában és azt gondolják, hogy vezetni már nem is kell tudni, az autó magától megy, parkol, előz,stb. Az idősebb generáció pedig megszokja a családi verdát, hosszú éveken keresztül, majd vált egy teljesen más karakterű, stílusú, váltós, kerékhajtásúra és csak pislog, mint hal a szatyorban...
Hát ha nem is ennyire gyorsan, de mentem már neki telefonfülkének, mert egyes-ben maradt a kocsi. Bár én mindig üresbe teszem, és kézifék ugye.
De amit nem értek, és oké, van hogy pár óra gyakorlattal jogsit adnak az Usában, de hogy, hogy nem lehet megtanulni, hogy előre nyomom, előre megy, hátra nyomom, hátra, középre teszem, akkor parkol. (most ezt csak úgy mondtam, nem tudom, hogy van a kiosztás, de mintha még cikkcakkban is lennének a fokozatok). Szóval ennyire bonyolult parkoló állásba tenni a kocsit?
A manuális váltós autóknál nem igen tudsz berongyolni az üzletbe, mert ha hirtelen lelépnél a kuplungról, akkor ugrik(rángat) egyet és le is fullad. Az automatáknál az a különbség, hogy ku.vára nem fullad le. Amerikában rengeteg ilyen baleset történik emiatt.
Á szánalmas az egész amikor nap mint nap látom 15-tel araszoló tanuló vezetőket az útakon. Egyszerűen húzzon vissza a rutinpályára, hogyha ilyen alapszinten még nem megy a vezetés neki, valamint 2 évente kötelező lenne a rutin újravizsgáztatása emelt szinten 5 évente meg a kresz. Ugyanis minden évben változik, de senki nem kérdezi követed e. Kerékpárosnak is kötelező lenne, de általános iskolai tananyaggá tenném, nem hittant meg vallásismeretek. Lófaszt. Az életre kell nevelni a gyerekeket.
Anyámnak volt jogsija, de 20 évig nem vezetett. Aztán beült... Ha idősebb lettem volna ott helyben felpofozom olyanokat művelt... Egyszerűen ahol ilyen vasakat irányítasz és 2mp alatt megölhetsz valakit ott nincs kifogás.
A hülyeség nem baleset, nem véletlen kérdése. Van aki 70 évesen repülőt vezet akkor egy autó kezelése ne legyen már probléma, ha az akkor mehet busszal. Ja és kötelezővé tenném az ilyen vészhelyzetes oktatásokat is és a vizes csúszós pályán gyakorlást is. Alap lenne télen a kötelező téligumi nyáron a nyári, de az állapotát is figyelném. Nem radarokat kell venni itt 500-asával hanem ilyen apró dolgokra figyelni, mint pl égő féklámpa, működő fék...
Azért nekem még mindig fura, hogy az automata váltó kezelése ilyen nehéz legyen. Bár nincs automata váltós autóm, de úgy gondolom, hogy a parkoló fokozat, az előre és a hátra fokozat, pont úgy vannak elhelyezve rajta, hogy ne keverje össze az ember. És mégis. Mert még manuális váltónál, akad, hogy azt hiszem üresben van, de egyesben, de még akkor is ugye kuplung, vagy kézifék, még ha hirtelen le is ugrok a gázról. Szóval annyi lehetőség van, hogy ne rongyoljon be az ember kirakatba, vagy mások fején át. De úgy látszik nehéz dolog a váltó használata.
Az ilyen gyökerek egyszerűen nincsenek vezetésre képes állapotban ön és közveszélyesek. Nagyon szigorúan venném a vezetési tudást egy bizonyos kor fölött és szórnám kifelé a jogsikat. Itthon is az öregek kész katasztrófa, de egyes fiatalok is. Az út nem játék, az apa helyében akkor is ütném amikor kiszáll. Ebből soha nem tanul ez a paraszt sem...
Te melyik adást nézed öreg?
Rendőrséghez nem kell fordulnia, ugyanis ilyen esetben pikk-pakk kiérkeznek még kis hazánkban is (a gyerek miatt).
1. Ne legyél ilyen filléres jobbágy, öblítsd ki a szádat.
Ha elolvastad volna a videóhoz tartozó cikket is (olvasás, szövegértés?), akkor láthattad volna, hogy a cikkíró céloz az automata váltó helytelen használatára. Ugyanis ha egy kicsit is képben lennél, akkor tudhatnád, hogy egy ilyen esetben pontosan így viselkedik egy ilyen autó (hirtelen megugrik, felgyorsul). Ezt igazolja a videón látható esemény és az előzmény is.
2. Miért ne mehetne? Honnan tudod mi miatt kellett nekik megkerülni a kerítést? Hogy nem épp akkor szálltak ki az autóból és szerettek volna hazamenni? És ha valaki nem a megfelelő helyen közlekedik, akkor az okot adhat arra, hogy áthajtsanak rajta?
3. Agresszív?! Baszki a szeme láttára vágta telibe a kisgyerekét egy benga terepjáró. Normális vagy?
Voltál már ilyen vagy csak hasonló helyzetben? Látszik az apukán, hogy pánikba esik, sokkot kap, ide-oda rohangál...mit kellett volna tennie, nyugodtan leülni a szomszédos teázóba beszélgetni a gázolóval? Hogy te mekkora madár vagy.
Még vissza is fogta magát, ehhez kell igazi önuralom.
Nem szándékosan gázolt a papa, ez egyértelmű, látszik a reakcióin is, ahogy pánikba esik ő is és a felesége is.
KItert?? 2vel megy a hatterben, aztan bekanyarodik es fekezes nelkul megy at a gyereken, es alig tud kiszallni mer ta kocsi menen tovabb utana is.. ja tuti kitert valami elol... ha a gyerek a korlat mogott van akkor mivan?? akkor is atmegy rajta. honnan tudod mi elol tert k ia csalad??? jo persze nem hiszem hogy direkt volt de akkor is jobban odakel lfigyelni es a feken tartan ia labam hamar ilyen autom van..
Én az autósnak adok igazat, és a kamerával rögzített felvétellel a rendőrséghez fordulnék.
1. Honnan az anyátokból tudjátok, hogy miért tért ki az öreg csóka?
2. A család, miért ment az úton, ami korláttal volt elválasztva az autóktól?
3. Az ilyen agresszív majom szülő ne is védje a gyermekét, mert a gyermek később azt veszi át, amit lát.
Na az meg a másik, igen, hogy biztos nem direkt volt. Bár, nem akarnám megtudni, de lehet, hogy én is hasonlóképpen előbb ütnék, aztán kérdeznék, hogy ez mi volt.
Igazából megértem az apa reakcióját. Ha belegondolunk az anya már ment a gyerekhez, szerintem ez ilyen ösztön féle lehetett. Elkergetni, a csúnya nagy vadállatot vagy nem tudom :D Mindenesetre, ez elég szerencsétlen helyzet volt. Nyilván nem direkt csinálta a sofőr sem...
Egyet értek. Nem tudom mi lett a vége, de remélem az hogy huppant egyet a kerék a padkán ami átgázolhatott volna a gyereken így nem szenvedett súlyos sérüléseket.
De még mindig ott van hogy a fószer fogja magát és elhúz a helyszínről, de a gyerek az első
Bár nem voltam még ilyen helyzetben, de lehet, hogy előbb a gyerekemet nézném meg, és hívnám a mentőket, és utána kezdeném a sofőr ablakát, meg magát a sofőrt ütlegelni. Szerintem a gyerek fontosabb, mint megpofozni a béna sofőrt. De máshol biztos mások a prioritások.
Akiknek ilyen korcs kisgibbonjuk született, azokat nem is szeretném ismerni. Össze-vissza írogatsz, már magad sem tudod, hogy mi(ki) mellett akarsz kiállni. Amúgy kettőnk közül én vezettem már automataváltós autót és nekem gond nélkül ment. De nem mindenki lehet ilyen tehetséges.:)
Senki nem mondta, hogy könnyebb automatával közlekedni, az viszont tény, hogy bizonyos helyzetekben kényelmesebb. Nem véletlenül Amerikában olyan népszerűek.
Pápá b+...ezt az óvodás beteg f.szt.:D