Na igen, ezek mind jogos kérdések. Az ilyen terveknek általában az a hibájuk, és azért is ritkán kerülnek át egy az egyben a hétköznapokba, mert a funkcionalitást sok esetben korlátozzák. A nyeregcső zsírzása erre kiváló példa.
A váz merevségénél talán abban gondolkodtak, hogy a kopás nem befolyásolja túlságosan a szilárdságot, összezárt állapotban amúgy is kap egy külső burkot, ami valamennyit merevít rajta, jól aszfaltozott városi utakon meg talán amúgy sem rázkódik annyit a gép. Már ahol ugye vannak jól aszfaltozott utak. Meg lennék lepődve, ha fiatal mérnökék nem gondolnának ilyenre, agyba-főbe ezt tanítják nekik.
Az persze más kérdés, hogy mit és miért éri meg ellopni. A helyzet valóban úgy áll, hogy egy olcsóbb bringát elsősorban használati célból lopnak el, vagy gyorsan és olcsón, nagy mennyiségben túladnak rajta. Egy drágább bringánál gyakorlatilag mindegy, mit sikerül elhoznod róla, mindenképp jó pénzt akasztasz, a tulajnak meg mindenhogyan elég jelentős kárt okozol. Persze egy tervező meg egy marketinges, meg úgy általában a termék mögött álló akárki nem ebben gondolkodik, egy terméket nem lehet úgy eladni, hogy drága ez, rámondjuk, hogy lophatatlan, igazából nem is az, de még ha az egészet nem is viszik el, akkor is elég nagyot buksz rajta.
A váz merevségénél talán abban gondolkodtak, hogy a kopás nem befolyásolja túlságosan a szilárdságot, összezárt állapotban amúgy is kap egy külső burkot, ami valamennyit merevít rajta, jól aszfaltozott városi utakon meg talán amúgy sem rázkódik annyit a gép. Már ahol ugye vannak jól aszfaltozott utak. Meg lennék lepődve, ha fiatal mérnökék nem gondolnának ilyenre, agyba-főbe ezt tanítják nekik.
Az persze más kérdés, hogy mit és miért éri meg ellopni. A helyzet valóban úgy áll, hogy egy olcsóbb bringát elsősorban használati célból lopnak el, vagy gyorsan és olcsón, nagy mennyiségben túladnak rajta. Egy drágább bringánál gyakorlatilag mindegy, mit sikerül elhoznod róla, mindenképp jó pénzt akasztasz, a tulajnak meg mindenhogyan elég jelentős kárt okozol. Persze egy tervező meg egy marketinges, meg úgy általában a termék mögött álló akárki nem ebben gondolkodik, egy terméket nem lehet úgy eladni, hogy drága ez, rámondjuk, hogy lophatatlan, igazából nem is az, de még ha az egészet nem is viszik el, akkor is elég nagyot buksz rajta.