Őszinte legyek? Ha a családomat érné sérelem, valószínűleg nekem is elborulna az agyam. Nem tudom, hogy képes lennék-e ölni, lehet, hogy egyszerűen "gyenge" ember vagyok hozzá, de biztos nem tudnék józanul gondolkodni.
Továbbra is az a bajom viszont, hogy az emberi élet sérthetetlenségét nem tudod úgy hirdetni, hogy megölöd azt, aki ezt nem tartja tiszteletben.
A dilemma nekem ott áll fel, hogy elítéljük a gyilkosságot, az emberi élet önkényes kioltását, és ezért aki ilyet tesz, azt megöljük. Ez nem konzisztens önmagával. Akkor nem a gyilkosságot ítéljük el, csak azt a gyilkosságot, ami ellent mond a moralitásunknak. A moralitás viszont kényes talaj, mert a te moralitásod garantáltan más, mint egy iszlám dzsihádistáé vagy egy szomáliai kalózénak. Nincs objektív moralitás, ebben a kérdésben meg főleg nem, mint ahogy itt is látszik.
Ki kell mondani, azzal, hogy valaki egy ilyen csoportot egy "piros gombbal" egyszerűen megsemmisítene, nem a világnak tenne jót, hanem a saját igazságérzetének. Én elfogadom, hogy itt néhányan őket megölnék, de azt nem, hogy azzal a világnak vagy az emberiségnek tennének jót. A saját igazságérzetüknek jót tennének, de az emberiség érdeke azt diktálja, hogy a konfliktus emberöléssel való megoldása ne legyen opció. Ha egy gyilkost meggyilkolsz, továbbra is az ölés a válasz a problémádra, mint ahogy neki is az volt a válasz a sajátjára.
Továbbra is az a bajom viszont, hogy az emberi élet sérthetetlenségét nem tudod úgy hirdetni, hogy megölöd azt, aki ezt nem tartja tiszteletben.
A dilemma nekem ott áll fel, hogy elítéljük a gyilkosságot, az emberi élet önkényes kioltását, és ezért aki ilyet tesz, azt megöljük. Ez nem konzisztens önmagával. Akkor nem a gyilkosságot ítéljük el, csak azt a gyilkosságot, ami ellent mond a moralitásunknak. A moralitás viszont kényes talaj, mert a te moralitásod garantáltan más, mint egy iszlám dzsihádistáé vagy egy szomáliai kalózénak. Nincs objektív moralitás, ebben a kérdésben meg főleg nem, mint ahogy itt is látszik.
Ki kell mondani, azzal, hogy valaki egy ilyen csoportot egy "piros gombbal" egyszerűen megsemmisítene, nem a világnak tenne jót, hanem a saját igazságérzetének. Én elfogadom, hogy itt néhányan őket megölnék, de azt nem, hogy azzal a világnak vagy az emberiségnek tennének jót. A saját igazságérzetüknek jót tennének, de az emberiség érdeke azt diktálja, hogy a konfliktus emberöléssel való megoldása ne legyen opció. Ha egy gyilkost meggyilkolsz, továbbra is az ölés a válasz a problémádra, mint ahogy neki is az volt a válasz a sajátjára.