Ha tovább gondoljuk, akkor mosógépet is csinálhatnak belőle. Persze akkor teljesen körbe kell forgatni....Na de majd egy városnyi szennyest bele lehet tenni.:)
Nem értem... Azért, hogy pár jachtos csóka a bigéjével át tudjon menni ( egyáltalán hova mennek??? ) a híd alatt, azért kell egy ilyen monstrumot üzemeltetni ?
Talán még ha zöldre lenne festve... Akkor talán Greenpeace is nyugton maradna :)
Esetleg el lehet még gondolkodni valami bioenergiás (érts: biorezonanciás?) ketyerén is. Olyan kellene, aminek nagyobb a hatásfoka, mint 1, így elég csak sorba kötni néhányat és bumm. Kész a csoda.
Lásd a 6. hozzászólásom. Nem feltétlenül kellene ezt így csinálni, de valaki kitalálta, tök jó meg innovatív meg ilyen még nincs, ha rakunk rá egykét napelemet, még a pénzt is össze lehet rá harácsolni.
Az elmúlt évtizedekben tök jó trend lett, hogy ha valami innovatív, de nem feltétlenül kizárólagos, de mindenképpen költséges megoldást elfogadhatóbbá szeretnének tenni a tervezők, akkor dobnak a tetejére néhány napelemet, aztán máris ki lehet pipálni, hogy környezetbarát. És még mindig működik... én a helyükben a négy sarkára egy-egy kis szélkereket is raknék.
Eddig úgy tudtam, hogy az árbocot relatíve egyszerűen le lehet csukni... mint más nagy hajók kéményét. Emiatt meg se fordult a fejemben, hogy egy hasonlóan egyszerű művelet kiváltásáért egy ilyen bonyolult és ránézésre elég drága szerkezetet építenének :)
Úgy képzeld el ezt, mintha egy túlméretes kamiont úgy próbálnának meg átjuttatni egy híd alatt, hogy azon a szakaszon süllyeszthetővé teszik az útfelületet. A kamion rááll, az út lesüllyed, kamion áthajt, út visszaemelkedik, mindenki mehet tovább a dolgára.
A hajóárboc nem fér el a híd alatt, ezért a szerkezet, miután lezárták a zsilipkapukat, az egyik oldalára billenve az egész benne található vízmennyiséget néhány méterrel lejjebb ereszti. Így anélkül tudják módosítani a víz szintjét és így a hajóárboc hídhoz viszonyított magasságát, hogy a hajó alól ki kéne szivattyúzni a vizet, ami által az megfeneklene. A vízszint ezzel a billenéssel lejjebb kerül, a hajó átfér a híd alatt, majd az egész vízszint visszabillen, és mehet tovább.
Ez nem egy vízszintkülönbséget áthidaló zsilip, egyszerűen nem egy nyitható hidat akartak csinálni, hanem valahogyan "áttuszkolni" a hajókat a fix magasságú híd alatt.
Na jó, szabad a gazda, valaki árulja el, hogy ennek mi értelme van. Ha a forgó izé két végén különböző volna a vízszint, és a ladikokat átemelgetné, akkor úgy érteném, arra vannak mindenféle megoldások, pl. elég látványos ez: