„Hülyének néznek?” - Vekerdy Tamás a mai magyar oktatásról
A magyar iskolarendszer arra kíváncsi, hogy mit nem tud a gyerek, a tananyag a döntő, pedig még az eminensek is elfelejtik a bemagolt leckék minimum 70 százalékát - állítja Vekerdy Tamás.
Azt tessék megérteni, hogy a csőszerelőtől aktív csőszerelőként senki nem fogja számon kérni, hogy miért nem tudja álmából felkeltve jambikus verslábakba szedve felsorolni a kovalens kötés jellemzőit. Mondhatnánk ilyen alapon, hogy akkor minek neki megtanítani. Azért, drága barátom, mert a gyermek nem úgy jön a világra, hogy a homlokára van tetoválva, hogy "csőszerelő".
A közoktatás feladata - mint ahogyan azt már korábban is leírtam - az, hogy széles réteg számára adjon széleskörű alapinformációt. Előfordulhat, hogy egy bizonyos információt csak a tanulók nagyon kis százaléka fog valóban hasznosítani, viszont mivel ezt a kis százalékot lehetetlen előszűrni, a legbiztosabb módszer az, ha mindenkinek megpróbálod átadni, aztán majd megtalálja a helyét azoknál, akik végül hasznosítani fogják.
Az elfelejtett tudás még senkinek nem ártott. A meg nem szerzett annál inkább.
A közoktatás feladata - mint ahogyan azt már korábban is leírtam - az, hogy széles réteg számára adjon széleskörű alapinformációt. Előfordulhat, hogy egy bizonyos információt csak a tanulók nagyon kis százaléka fog valóban hasznosítani, viszont mivel ezt a kis százalékot lehetetlen előszűrni, a legbiztosabb módszer az, ha mindenkinek megpróbálod átadni, aztán majd megtalálja a helyét azoknál, akik végül hasznosítani fogják.
Az elfelejtett tudás még senkinek nem ártott. A meg nem szerzett annál inkább.