„Hülyének néznek?” - Vekerdy Tamás a mai magyar oktatásról
A magyar iskolarendszer arra kíváncsi, hogy mit nem tud a gyerek, a tananyag a döntő, pedig még az eminensek is elfelejtik a bemagolt leckék minimum 70 százalékát - állítja Vekerdy Tamás.
Bár nem nekem címezted, de néhány sorban reagálnék erre is.
Nagyon szép gondolat, hogy a gyereknek a kovalens kötés helyett gyereknevelést tanítsunk. A probléma ezzel egyrészt az, hogy a kovalens kötés megteremtheti a nélkülözhetetlen anyagi hátteret a gyermekneveléshez, a gyermeknevelési ismeretek sajnos kevésbé alkalmasak erre.
Másrészt viszont azt gondolom, hogy nagyon sok "életre nevelési" igényed átadása nem az iskola feladata, hanem a szociális közegé, amiben a gyermek nevelkedik.
Mindezek mellé érdemes belegondolni abba is, hogy a gyermek a matematika, történelem, irodalom, fizika, kémia vagy biológia órán nem csak adathalmazokat tanul. Logikát, elvont gondolkodást, ok-okozati összefüggéseket, a világ általános működését. Olyan alapvető ismereteket és készségeket, amelyeket ha sikeresen elsajátít, nem okozhat neki gondot az adófizetés, vagy éppen egy szerződés értelmezése.
Nagyon szép gondolat, hogy a gyereknek a kovalens kötés helyett gyereknevelést tanítsunk. A probléma ezzel egyrészt az, hogy a kovalens kötés megteremtheti a nélkülözhetetlen anyagi hátteret a gyermekneveléshez, a gyermeknevelési ismeretek sajnos kevésbé alkalmasak erre.
Másrészt viszont azt gondolom, hogy nagyon sok "életre nevelési" igényed átadása nem az iskola feladata, hanem a szociális közegé, amiben a gyermek nevelkedik.
Mindezek mellé érdemes belegondolni abba is, hogy a gyermek a matematika, történelem, irodalom, fizika, kémia vagy biológia órán nem csak adathalmazokat tanul. Logikát, elvont gondolkodást, ok-okozati összefüggéseket, a világ általános működését. Olyan alapvető ismereteket és készségeket, amelyeket ha sikeresen elsajátít, nem okozhat neki gondot az adófizetés, vagy éppen egy szerződés értelmezése.