"A helyes és szép folyóírást nem csak azért kell a gyerekekkel elsajátíttatni,mert ez a műveltség része,- és remélem,hogy az is marad,- hanem másért is. Azért,mert a betűk formálásának és összekapcsolásának folyamatában fejlődik a gyermekek finom mozdulatok elvégzésére való képessége,ugyanígy a gondolkodása is,hiszen az írástevékenység közben írásjeleket és hangokat,valamint fogalmakat és írásképeket kapcsol össze.Ennek a hatékonysága közel sincs olyan jó,ha mindezt géppel teszi. Nem érdemes tehát ezt a tevékenységet kihagyni.A helyesírás megtanulása és betartása nagyon jó eszköze a szabálykövető és fegyelmezett magatartás elsajátításának és gyakorlásának.Remélem erre az informatika világában is szükség van és szükség lesz.Természetesen a folyó kézírás megtanítása után- vagy már azzal párhuzamosan- meg kell a kisdiákokat tanítani géppel is írni,szöveget szerkeszteni stb."
Ferenczi György
"A helyes és szép folyóírást nem csak azért kell a gyerekekkel elsajátíttatni,mert ez a műveltség része,- és remélem,hogy az is marad,- hanem másért is. Azért,mert a betűk formálásának és összekapcsolásának folyamatában fejlődik a gyermekek finom mozdulatok elvégzésére való képessége,ugyanígy a gondolkodása is,hiszen az írástevékenység közben írásjeleket és hangokat,valamint fogalmakat és írásképeket kapcsol össze.Ennek a hatékonysága közel sincs olyan jó,ha mindezt géppel teszi. Nem érdemes tehát ezt a tevékenységet kihagyni.A helyesírás megtanulása és betartása nagyon jó eszköze a szabálykövető és fegyelmezett magatartás elsajátításának és gyakorlásának.Remélem erre az informatika világában is szükség van és szükség lesz.Természetesen a folyó kézírás megtanítása után- vagy már azzal párhuzamosan- meg kell a kisdiákokat tanítani géppel is írni,szöveget szerkeszteni stb."
Ferenczi György