Az ok, hogy mondjuk a berlin strings 268 giga, de egy patch amit betöltesz az nem annyi, hanem mondjuk 2-2,5 giga (persze az sem kevés), és egy szám megírásához nincs szükség az összes létező artikulacióra, amire egy vonós szekció képes, így mondjuk egy átlagos számhoz amiben már szerepel minden ami kell, azt meg lehet oldani egy 32 gigás ddr3 memóriával is mix szinten, és akkor már egy nagyon hc gépigényes dalról beszélünk. Profi zeneszerzők / sounddesignerek, köztük Daniel James is bőven elégnek tart ennyit... ő spec 24 gigát használ. Az igazán gépigényes művelet mondjuk 4k videóval dolgozni 40 realtime effekttel, de még annak sincs szüksége 32 giga memóriánál többre, inkább videókártyára és procira, tehát nem tartom fontosnak az ilyen orbitális mennyiségű memória használatát.
128 gigával már mindenki abszolút biztonságban érezheti magát még akkor is, ha totál "unefficient" módon használja a library-ket amik a legnagyobb ram-igénnyel rendelkeznek.
128 gigával már mindenki abszolút biztonságban érezheti magát még akkor is, ha totál "unefficient" módon használja a library-ket amik a legnagyobb ram-igénnyel rendelkeznek.