Én alapvetően jó ötletnek tartom, mert így jobban tudja az ember motiválni a nemfizetőket. Ráadásul ahhoz, hogy működjön a rendszer, meg kell adni a telefonszámodat, amihez szükséges egy személyes találkozó a házmester és az adós között. Akkor meg már nem fog úgy odamenni senki, hogy csókolom, lógok 200.000-rel, de itt van egy tízes, meg 4 telefonszám.
Orvos, mentők, rendőrök, tűzoltók: Ha valakihez orvost hívnak, azt feltételezem, hogy a házból teszik és aki a házból hív mentőt, azt is tudja, hogy milyen módon megy. A következő hívás mehet a házmesterhez, amiben röviden tájékoztatja arról, hogy mindjárt jön egy villogós autó, ugyan tessék már őket a kapuban fogadni és felengedni őket. Ha nem hívással, akkor mondjuk annak a kulcsos kapcsolónak az elfordításával, ami azért van ott, hogy a mobilos engedélyező rendszert kiiktassa. Mellesleg a mentősöknek is csak felfelé segítség a lift, lefelé valószínűleg nem fogják beállítani a beteggel együtt a hordágyat.
A tűzoltóknak külön bekezdést írok. Ugyanis, ha az épületben tűz van, az elsődleges szabály, hogy a liftet nem szabad használni!
Pizzafutár esetében megtehető az, hogy a pizzafutár becsönget a kaputelefonon, emberünk beengedi, majd kb 30 mp múlva indít egy hívást, amivel a futár és az ebéd is fel tud jönni. Rokonoknál ugyanez a helyzet. Felcsörögnek a kaputelefonon és egy hívással felengedhetjük őket.
Hogy pénzbe kerül a hívás, igen, bizonyosan van díja. De havi szinten szerintem olcsóbb, mint más lakók helyett fizetni a rezsit, hogy meglegyen a számla a szolgáltató felé és ne kapcsolják ki az egész házban mondjuk a fűtést vagy a vizet. Ráadásul ki lehet tenni egy gyorshívóra a lift számát, hogy csomagokkal felpakolva is könnyen hívható legyen.
Nem szól a cikk a konkrét megvalósításról, de én úgy gondolom, hogy lefelé nem kell(ene) híváshoz kötni a működést, ez véleményem szerint ugyanis kisebb értékű szolgáltatás, mint felfelé liftezni, ráadásul a rendesen fizetőknek is kíméli a mobilszámláját.
Orvos, mentők, rendőrök, tűzoltók: Ha valakihez orvost hívnak, azt feltételezem, hogy a házból teszik és aki a házból hív mentőt, azt is tudja, hogy milyen módon megy. A következő hívás mehet a házmesterhez, amiben röviden tájékoztatja arról, hogy mindjárt jön egy villogós autó, ugyan tessék már őket a kapuban fogadni és felengedni őket. Ha nem hívással, akkor mondjuk annak a kulcsos kapcsolónak az elfordításával, ami azért van ott, hogy a mobilos engedélyező rendszert kiiktassa. Mellesleg a mentősöknek is csak felfelé segítség a lift, lefelé valószínűleg nem fogják beállítani a beteggel együtt a hordágyat.
A tűzoltóknak külön bekezdést írok. Ugyanis, ha az épületben tűz van, az elsődleges szabály, hogy a liftet nem szabad használni!
Pizzafutár esetében megtehető az, hogy a pizzafutár becsönget a kaputelefonon, emberünk beengedi, majd kb 30 mp múlva indít egy hívást, amivel a futár és az ebéd is fel tud jönni. Rokonoknál ugyanez a helyzet. Felcsörögnek a kaputelefonon és egy hívással felengedhetjük őket.
Hogy pénzbe kerül a hívás, igen, bizonyosan van díja. De havi szinten szerintem olcsóbb, mint más lakók helyett fizetni a rezsit, hogy meglegyen a számla a szolgáltató felé és ne kapcsolják ki az egész házban mondjuk a fűtést vagy a vizet. Ráadásul ki lehet tenni egy gyorshívóra a lift számát, hogy csomagokkal felpakolva is könnyen hívható legyen.
Nem szól a cikk a konkrét megvalósításról, de én úgy gondolom, hogy lefelé nem kell(ene) híváshoz kötni a működést, ez véleményem szerint ugyanis kisebb értékű szolgáltatás, mint felfelé liftezni, ráadásul a rendesen fizetőknek is kíméli a mobilszámláját.