1. Ez esettől, adott családtól, a szülők elképzeléseitől, vérmérsékletétől, alkalmasságától, megegyezésétől függ. Az biztos, hogy semmi sem működik jól, hosszú távon, ami valamelyik félre annak elképzelése ellenére rá van erőltetve. Szóval nem csak egy üdvözítő megoldás létezik ebben a kérdésben (sem), és vannak igenis olyan esetek, amikor az a jobb a gyereknek, ha a problémás szülőjével inkább nem találkozik, tehát az automatikus közös felügyelet erőltetése egyáltalán nem jó megoldás. Az akkor jó megoldás, ha erre mindkét oldal résézről megvan az alkalmasság és az akarat.
2. "Meggyőződésem h a követelmények emelése magával hozná a férfiak arányának növekedését a nevelésben."
Miért is? Mert azt hiszed, hogy a nők eleve rosszabbul csinálnak dolgokat (pl. a nevelést is), mint a férfiak. Mire is alapozod ezt? Nem veszed észre, hogy az oktatás színvonala NEM azért csökken (ahol csökken), mert több a női oktató, ezek párhuzamosan, de egymástól függetlenül változó jelenségek (ezt is már kifejtettem, példával illusztráltam egy korábbi postnál). Ezt a "több a női nevelő, és ezért rossz az oktatás" kérdéskört már kiveséztük, hogy ilyen formában általánosító csúsztatás. Az egyetemeken is csökken az oktatás színvonala, ahol pedig jóval több a férfi tanár, erről is mutattam már neked statisztikát.
A követelmények emelésére vonatkozó érved pedig azt feltételezi, hogy akkor kevesebb nő tudná elvégezni a képzést, mert a férfiak természetesen ott is jobban teljesítenének, ezért több férfi oktató lenne. Ez egyszerűen nem igaz, amellett, hogy hímsoviniszta, sértő feltételezés. A valóság az, hogy a nők a műszaki területeket leszámítva minden területen jobban teljesítenek a képzésekben, tehát a követelmények emelése pont nem számukra lenne szelektáló tényező...
De te azért makacsul ragaszkodsz ahhoz a hülyeséghez, hogy a nők rontják el a gyerekek oktatását, mert alkalmatlanok rá + eleve hülyék, és csak azért tudják elvégezni az ehhez kellő képzést, mert az alacsony színvonalú. Ha ez igaz lenne, akkor más képzést, ami magasabb színvonalú, sem tudnának nők elvégezni. De jelentem, el tudunk vgégezni, és utána sikeresek is tudunk lenni a szakmánkban. :)
Eleve fals kiindulási feltételezésből akarsz mindent megreformálni, az a baj.
De oké, legyen több férfi csecsemőgondozó meg óvodai nevelő, általános iskolai tanár (mert ezek azok a szintek csak, ahol érdemben több a nő). Újra a saját érvedet tudom felhozni: Mi akadályozza meg a férfiakat, hogy ilyen munkákra vállalkozzanak, ilyen képzésre menjenek? Semmi. Valahogy mégsem látom sehol a tömegesen óvóbácsinak állni akaró, az ezt akadályozó előítéletek ellen tüntető férfiakat... Legyünk őszinték: a férfiak nem akarnak idegen kisgyerekekkel napszámban, hivatásszerűen foglalkozni, ezért hárul ez a munka a nőkre.
Mi indokolja a gyerekeket is nemük szerint szétválasztani? Erre nem írtál semmit. Olvastad a cikket, ami belinkeltem ezzel kapcsolatban?
2. "Meggyőződésem h a követelmények emelése magával hozná a férfiak arányának növekedését a nevelésben."
Miért is? Mert azt hiszed, hogy a nők eleve rosszabbul csinálnak dolgokat (pl. a nevelést is), mint a férfiak. Mire is alapozod ezt? Nem veszed észre, hogy az oktatás színvonala NEM azért csökken (ahol csökken), mert több a női oktató, ezek párhuzamosan, de egymástól függetlenül változó jelenségek (ezt is már kifejtettem, példával illusztráltam egy korábbi postnál). Ezt a "több a női nevelő, és ezért rossz az oktatás" kérdéskört már kiveséztük, hogy ilyen formában általánosító csúsztatás. Az egyetemeken is csökken az oktatás színvonala, ahol pedig jóval több a férfi tanár, erről is mutattam már neked statisztikát.
A követelmények emelésére vonatkozó érved pedig azt feltételezi, hogy akkor kevesebb nő tudná elvégezni a képzést, mert a férfiak természetesen ott is jobban teljesítenének, ezért több férfi oktató lenne. Ez egyszerűen nem igaz, amellett, hogy hímsoviniszta, sértő feltételezés. A valóság az, hogy a nők a műszaki területeket leszámítva minden területen jobban teljesítenek a képzésekben, tehát a követelmények emelése pont nem számukra lenne szelektáló tényező...
De te azért makacsul ragaszkodsz ahhoz a hülyeséghez, hogy a nők rontják el a gyerekek oktatását, mert alkalmatlanok rá + eleve hülyék, és csak azért tudják elvégezni az ehhez kellő képzést, mert az alacsony színvonalú. Ha ez igaz lenne, akkor más képzést, ami magasabb színvonalú, sem tudnának nők elvégezni. De jelentem, el tudunk vgégezni, és utána sikeresek is tudunk lenni a szakmánkban. :)
Eleve fals kiindulási feltételezésből akarsz mindent megreformálni, az a baj.
De oké, legyen több férfi csecsemőgondozó meg óvodai nevelő, általános iskolai tanár (mert ezek azok a szintek csak, ahol érdemben több a nő). Újra a saját érvedet tudom felhozni: Mi akadályozza meg a férfiakat, hogy ilyen munkákra vállalkozzanak, ilyen képzésre menjenek? Semmi. Valahogy mégsem látom sehol a tömegesen óvóbácsinak állni akaró, az ezt akadályozó előítéletek ellen tüntető férfiakat... Legyünk őszinték: a férfiak nem akarnak idegen kisgyerekekkel napszámban, hivatásszerűen foglalkozni, ezért hárul ez a munka a nőkre.
Mi indokolja a gyerekeket is nemük szerint szétválasztani? Erre nem írtál semmit. Olvastad a cikket, ami belinkeltem ezzel kapcsolatban?