'hogy ne a gyerek rángatása legyen belőle'
Ez alatt mit értesz?
Éppen azt kérdeztem h miként oldanád meg h mindkét szülő nevelhesse és ne rángassák.
Ha mindkét szülő neveli akkor szerintem hol itt hol ott kell lennie a gyereknek.
Vagy tévedek?
'ÉS HA mindkettő igényli is ezt'
Tehát a szülő érdeke fontosabb mint a gyereké?
Csak mert a gyerek érdeke az h mindkét szülő nevelje.
Én egyébként erre írtam h a közös felügyeletnél ha az egyik szülő nem akarja nevelni a gyereket AKKOR kelljen fizetnie tartásdíjat.
Tehát nem zárkóztam el attól h ha valamelyikük 'nem igényli' a nevelést.
Csak tettem itt egy kitételt.
Szerinted?
---
Amit az oktatásnál az első bekezdésben írtál azzal az alapgondolattal teljesen egyetértek.
Ha megnézzük a posztban lévő videót ott is ezt mondja Ranschburg. Meg mások is. Az oktatási módszertanunk egy nagy darab szar. Ha másban nem is de ebben biztos azonos a véleményünk.
De az utána lévőkkel már kevésbé értek egyet.
Nem azt mondtam h ne kelljen változtatni az oktatási rendszeren. Nekem meggyőződésem h ha felszámolnák a mai oktatási rendszert és nem lenne semmi helyette már az is jobb lenne a gyerekeknek mivel a mai tanterembe bezárás óriási károkat okoz nekik. Tehát az oktatás módszertanával kapcsolatban teljesen egyetértünk és ugyanazt a megoldást is látjuk rá. /Ugye h nem is térünk el mindenben?! ;-) /
Viszont biztos h a lányoknak és a fiúknak is szükségük lenne _mindkét nemből való példákra_.
ERRE kérdeztem rá h EZT miként oldanád meg.
---
Első megjegyzés:
Hibás az a feltételezésed h a jelzett országokban hasonló eredmények lenének fiúk és lányok között.
Finnországban Hollandiában és Svédországban /tudom ez utóbbit nem írtad/ is rosszabb a fiúk teljesítménye - hasonlóan hozzánk is meg úgy az egész OECD-hez.
Természetesen ha csak a matekot és a tudományokat nézzük akkor valóban hasonlóak az eredmények ezekben az országokban a két nem között. Viszont ha nézzük az olvasást meg egyéb képességeket is akkor bizony a 2012-es PISA felmérésen éppen Finnország volt az ahol a lányok az egyik legnagyobb mértékben előzték meg a fiúkat. Matekban és tudományokban hasonló a képességük a finneknek és a hollandoknak is míg olvasásban és szövegértésben óriási a különbség a lányok előnyére főleg éppen Finnországban. Svédországban szintén hasonló a helyzet. Ráadásul eközben a svédek és a hollandok folyamatosan romló színvonalat produkálnak évek óta a PISA felméréseken és a finnek is rontottak olvasásból. Külön érdekesség h ezekben az országokban a lányok tanulásával és előmenetelével általában jóval többet foglalkoznak a tanárok meg a társadalom /szintén olvasható majd a linkekben/ továbbá a fiúk itt vannak kitéve a legerősebb megkülönböztetésnek.
PISA felmérés 2012:
oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-gender.htm
Emitt pedig olvashatod h olvasásban és matekban is romlott 2000 és 2009 között a svéd és holland gyerekek teljesítménye valamint a finneké olvasásban:
oecd.org/pisa/pisaproducts/46619703.pdf
Egy cikk arról h miként foglalkoznak Svédországban a fiúk oktatásával:
valodiegyenloseget.blog.hu/2015/02/17/440_millio_sved_koronat_a_fiuk_oktatasara
Második megjegyzés:
A férfi és női tanárok között van különbség ha általánosan nézzük.
Általában elmondható h a férfi tanárok a tudományokat tanítják jobban /jobb eredményt érnek el a gyerekek/ míg a nők általában a humán területeknél érnek el jobb eredményt. Ugyanitt elmondható h a fiú diákok a férfi tanárokkal jobb eredményt érnek el a lányok pedig mindkét nemmel hasonló tanulmányi eredményt érnek el. További érdekesség h a női tanárokra sokkal inkább jellemző h a fiúkat negatívan diszkriminálják illetve a lányokat pozitívan megkülönböztetik. Férfi tanárok ugyan a lányokkal pozitívan bánnak /bár nem annyira mint a női társaik/ viszont a fiúkat általában reálisan értékelik.
És ha nem csak a tanulmányi eredményt nézzük akkor az is tény h férfi tanár esetében jóval kisebb szokott lenni a problémás /iskolából kibukó szenvedélybeteg depressziós és hasonló/ tanulók aránya mind a fiúk mind a lányok esetében.
Egy amerikai kutatás - érdemes a professzor idézeteit végigolvasni:
avoiceformalestudents.com/are-female-teachers-biased-against-boys-are-male-math-teachers-just-better-lets-look-at-some-research/
Német Oktatási Minisztérium felmérése a lányok pozitív és a fiúk negatív megkülönböztetéséről az oktatásban:
de.wikimannia.org/images/Bildungsmisserfolg.pdf
És egy északír adat ugyanerről:
cornwallcommunitynews.co.uk/2014/05/05/female-teachers-marking-down-boys
Tehát általánosságban bizony elmondható h a férfi nevelők és tanárok jobbak.
Nem azt mondom ezzel h minden férfi tanár jobb mint a női tanárok.
Hanem azt h ha veszünk 1000 női és 1000 férfi tanárt akkor a férfiak közül több lesz eredményes. Főleg fiúk esetében.
És erre jön rá amit már korábban is írtam:
A gyerekeknek mindkét nemből kellene példa. A gyereknevelésnek nem csak abból kell állnia h megtanítunk valamit. Nem csak az oktatás a része hanem az emberré nevelés is. Az pedig példák útján történik. Ehhez viszont szükség van mind női mind férfi példaképekre. Tehát nem csak azzal van baj h maga az oktatási módszertan szar. Hanem arról is h nevelési szempontból szükség lenne mindkét példára.
Ez alatt mit értesz?
Éppen azt kérdeztem h miként oldanád meg h mindkét szülő nevelhesse és ne rángassák.
Ha mindkét szülő neveli akkor szerintem hol itt hol ott kell lennie a gyereknek.
Vagy tévedek?
'ÉS HA mindkettő igényli is ezt'
Tehát a szülő érdeke fontosabb mint a gyereké?
Csak mert a gyerek érdeke az h mindkét szülő nevelje.
Én egyébként erre írtam h a közös felügyeletnél ha az egyik szülő nem akarja nevelni a gyereket AKKOR kelljen fizetnie tartásdíjat.
Tehát nem zárkóztam el attól h ha valamelyikük 'nem igényli' a nevelést.
Csak tettem itt egy kitételt.
Szerinted?
---
Amit az oktatásnál az első bekezdésben írtál azzal az alapgondolattal teljesen egyetértek.
Ha megnézzük a posztban lévő videót ott is ezt mondja Ranschburg. Meg mások is. Az oktatási módszertanunk egy nagy darab szar. Ha másban nem is de ebben biztos azonos a véleményünk.
De az utána lévőkkel már kevésbé értek egyet.
Nem azt mondtam h ne kelljen változtatni az oktatási rendszeren. Nekem meggyőződésem h ha felszámolnák a mai oktatási rendszert és nem lenne semmi helyette már az is jobb lenne a gyerekeknek mivel a mai tanterembe bezárás óriási károkat okoz nekik. Tehát az oktatás módszertanával kapcsolatban teljesen egyetértünk és ugyanazt a megoldást is látjuk rá. /Ugye h nem is térünk el mindenben?! ;-) /
Viszont biztos h a lányoknak és a fiúknak is szükségük lenne _mindkét nemből való példákra_.
ERRE kérdeztem rá h EZT miként oldanád meg.
---
Első megjegyzés:
Hibás az a feltételezésed h a jelzett országokban hasonló eredmények lenének fiúk és lányok között.
Finnországban Hollandiában és Svédországban /tudom ez utóbbit nem írtad/ is rosszabb a fiúk teljesítménye - hasonlóan hozzánk is meg úgy az egész OECD-hez.
Természetesen ha csak a matekot és a tudományokat nézzük akkor valóban hasonlóak az eredmények ezekben az országokban a két nem között. Viszont ha nézzük az olvasást meg egyéb képességeket is akkor bizony a 2012-es PISA felmérésen éppen Finnország volt az ahol a lányok az egyik legnagyobb mértékben előzték meg a fiúkat. Matekban és tudományokban hasonló a képességük a finneknek és a hollandoknak is míg olvasásban és szövegértésben óriási a különbség a lányok előnyére főleg éppen Finnországban. Svédországban szintén hasonló a helyzet. Ráadásul eközben a svédek és a hollandok folyamatosan romló színvonalat produkálnak évek óta a PISA felméréseken és a finnek is rontottak olvasásból. Külön érdekesség h ezekben az országokban a lányok tanulásával és előmenetelével általában jóval többet foglalkoznak a tanárok meg a társadalom /szintén olvasható majd a linkekben/ továbbá a fiúk itt vannak kitéve a legerősebb megkülönböztetésnek.
PISA felmérés 2012:
oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-gender.htm
Emitt pedig olvashatod h olvasásban és matekban is romlott 2000 és 2009 között a svéd és holland gyerekek teljesítménye valamint a finneké olvasásban:
oecd.org/pisa/pisaproducts/46619703.pdf
Egy cikk arról h miként foglalkoznak Svédországban a fiúk oktatásával:
valodiegyenloseget.blog.hu/2015/02/17/440_millio_sved_koronat_a_fiuk_oktatasara
Második megjegyzés:
A férfi és női tanárok között van különbség ha általánosan nézzük.
Általában elmondható h a férfi tanárok a tudományokat tanítják jobban /jobb eredményt érnek el a gyerekek/ míg a nők általában a humán területeknél érnek el jobb eredményt. Ugyanitt elmondható h a fiú diákok a férfi tanárokkal jobb eredményt érnek el a lányok pedig mindkét nemmel hasonló tanulmányi eredményt érnek el. További érdekesség h a női tanárokra sokkal inkább jellemző h a fiúkat negatívan diszkriminálják illetve a lányokat pozitívan megkülönböztetik. Férfi tanárok ugyan a lányokkal pozitívan bánnak /bár nem annyira mint a női társaik/ viszont a fiúkat általában reálisan értékelik.
És ha nem csak a tanulmányi eredményt nézzük akkor az is tény h férfi tanár esetében jóval kisebb szokott lenni a problémás /iskolából kibukó szenvedélybeteg depressziós és hasonló/ tanulók aránya mind a fiúk mind a lányok esetében.
Egy amerikai kutatás - érdemes a professzor idézeteit végigolvasni:
avoiceformalestudents.com/are-female-teachers-biased-against-boys-are-male-math-teachers-just-better-lets-look-at-some-research/
Német Oktatási Minisztérium felmérése a lányok pozitív és a fiúk negatív megkülönböztetéséről az oktatásban:
de.wikimannia.org/images/Bildungsmisserfolg.pdf
És egy északír adat ugyanerről:
cornwallcommunitynews.co.uk/2014/05/05/female-teachers-marking-down-boys
Tehát általánosságban bizony elmondható h a férfi nevelők és tanárok jobbak.
Nem azt mondom ezzel h minden férfi tanár jobb mint a női tanárok.
Hanem azt h ha veszünk 1000 női és 1000 férfi tanárt akkor a férfiak közül több lesz eredményes. Főleg fiúk esetében.
És erre jön rá amit már korábban is írtam:
A gyerekeknek mindkét nemből kellene példa. A gyereknevelésnek nem csak abból kell állnia h megtanítunk valamit. Nem csak az oktatás a része hanem az emberré nevelés is. Az pedig példák útján történik. Ehhez viszont szükség van mind női mind férfi példaképekre. Tehát nem csak azzal van baj h maga az oktatási módszertan szar. Hanem arról is h nevelési szempontból szükség lenne mindkét példára.