Részben egyetértek a cikkel. Nagyon sok negatívumot tudok mutatni saját magamon, amit iskolás éveim alatt szereztem. De nem tálalok ki. Részben pedig ellenzem. Szerintem egy minimális tanulás mindenképp kell a gyereknek. Számolni, írni, helyesen beszélni/társalogni csak oktatással tanul meg. Szerintem a módszerekkel van a baj. Ez a görcsös ülj a padban, memorizálj, szívd a használt levegőt, nem mehetsz ki WC-re, egyél szikkadt szendvicset/zsíros hamburgert tízóraira, ..... Én egy olyan rendszert tartanék jónak, mint a nyugati egyetemek csak lightos verzióban. A tanár kérdésekkel, vitával (nem veszekedéssel, nem ugyanaz) vezeti rá a diákot a válaszra. A diáknak ki kell találnia a megoldást saját kútfőből, úgy hogy a tanár rávezetni. Lefekteti az alapokat amiből a diák felépítheti a "létrát", amivel eléri a megoldást.
Ezzel szemben a mai iskolarendszer olyan, hogy alád tuszkolják, préselik, erőszakolják azt a "létrát", vagy magadnak kell minden alap nélkül felépítened. És így nem tudsz mit kezdeni a létra tetején állva a megoldással a kezedben.
Én a matek, fizika, kémia, biológia órák nagy részére nem emlékszem, kínszenvedés volt. Ott volt, tanuld meg, ha érted, ha nem. Jövőhéten doga. Abszolút nem áll rá az agyam. És van akin fordítva van így (magyar, nyelvek, töri, ...)
Na jó, 1-2 példa. Nagyon kiskoromban fejből tudtam kb egy tucat autómárkát csupán képről. Voltak autóskártyák, egyet felmutattak, mondtam, hogy Bugatti, Ferrari, ... és tényleg még pelenka volt rajtam. Ezt a (szerintem) nagyon jó memóriát egy az egyben kiölte belőlem az iskola. Ma pocsék a memóriám.
Általános felsőben és gimiben gyakran volt csukva az ablak a teremben. 45 percet ültem huszon-harminc valahány emberrel egy büdös, poshadt, meleg teremben. gyakran erős fejfájással értem haza. Nem, még a levegőzés, és a tesióra sem segített. Azóta gyakran fáj a fejem, főleg front-nál, vagy hirtelen levegőváltozásnál (épületből be-ki).
Ezzel szemben a mai iskolarendszer olyan, hogy alád tuszkolják, préselik, erőszakolják azt a "létrát", vagy magadnak kell minden alap nélkül felépítened. És így nem tudsz mit kezdeni a létra tetején állva a megoldással a kezedben.
Én a matek, fizika, kémia, biológia órák nagy részére nem emlékszem, kínszenvedés volt. Ott volt, tanuld meg, ha érted, ha nem. Jövőhéten doga. Abszolút nem áll rá az agyam. És van akin fordítva van így (magyar, nyelvek, töri, ...)
Na jó, 1-2 példa. Nagyon kiskoromban fejből tudtam kb egy tucat autómárkát csupán képről. Voltak autóskártyák, egyet felmutattak, mondtam, hogy Bugatti, Ferrari, ... és tényleg még pelenka volt rajtam. Ezt a (szerintem) nagyon jó memóriát egy az egyben kiölte belőlem az iskola. Ma pocsék a memóriám.
Általános felsőben és gimiben gyakran volt csukva az ablak a teremben. 45 percet ültem huszon-harminc valahány emberrel egy büdös, poshadt, meleg teremben. gyakran erős fejfájással értem haza. Nem, még a levegőzés, és a tesióra sem segített. Azóta gyakran fáj a fejem, főleg front-nál, vagy hirtelen levegőváltozásnál (épületből be-ki).