Én mindig azt tapasztaltam, hogy a tanároknak nincs idejük az alap definíciókat, folyamatokat megtanítani, értelmezni. Átsuhantunk rajta, és jöttek a száraz feladatok. És csak a képletre kellett rávilágítani a feladatot. Megoldottam, húdejó.... De mit is csináltam? És mire volt jó? Fogalmam sincs azóta se.
A logika valahogy teljesen kimaradt az én időmben.
És igen, mi iszonyat sok évszámot és hozzájuk tartozó eseményt vagy nevet tanultunk törin. De az események közötti kapcsolatok nem mindig álltak össze. Otthon, sokadjára elolvasva a fejezetet talán rájöttem.
Nagy probléma még a túlerőltetett dolgozat. Nem biztos, hogy csak Magyarországon. Az órán olyan feladatot oldunk meg, amihez számológép se kell. De dolgozatban olyat adnak, hogy Einstein haja is az égnek állna. És persze, hogy a korábban említett "ott van előttem a képlet, behelyettesítem a számokat, kész" módszert nem tudom alkalmazni, mert kétszer több ismeretlent, számot, műveletet tartalmaz. Ráadásul stresszhelyzetben. Elég egy kicsit is elbizonytalanodni, és annyi. Nem tudod, hogy most így vagy úgy kell megoldani. Tippelni kell. Vagy bejön, vagy nem. De egy dolgozatnak nem erről kéne szólnia.
A logika valahogy teljesen kimaradt az én időmben.
És igen, mi iszonyat sok évszámot és hozzájuk tartozó eseményt vagy nevet tanultunk törin. De az események közötti kapcsolatok nem mindig álltak össze. Otthon, sokadjára elolvasva a fejezetet talán rájöttem.
Nagy probléma még a túlerőltetett dolgozat. Nem biztos, hogy csak Magyarországon. Az órán olyan feladatot oldunk meg, amihez számológép se kell. De dolgozatban olyat adnak, hogy Einstein haja is az égnek állna. És persze, hogy a korábban említett "ott van előttem a képlet, behelyettesítem a számokat, kész" módszert nem tudom alkalmazni, mert kétszer több ismeretlent, számot, műveletet tartalmaz. Ráadásul stresszhelyzetben. Elég egy kicsit is elbizonytalanodni, és annyi. Nem tudod, hogy most így vagy úgy kell megoldani. Tippelni kell. Vagy bejön, vagy nem. De egy dolgozatnak nem erről kéne szólnia.