A szilíciumvölgyben egyre többen döntenek úgy, hogy nem iratják iskolába a gyerekeiket
El tudod képzelni, hogy a gyereke nem jár iskolába, hanem otthon, minimális irányítással, tankönyvek és az internet segítségével tanul? Azzal foglalkozik, ami igazán érdekli őt, így fejleszti saját magát? El tudja képzelni, hogy így sikeres emberré válhat, olyanná, aki létrehoz valami új és jó dolgot?
Hol írtam ilyet?
'A munkaerőpiac nagyon gyorsan tud változni (például egy nagyobb cég beköltözésével)'
És a nagyobb cég mikor beköltözik szerinted mire alapozza majd a cég megélhetését?
Nem tán arra h lesz ott munkaerő?
Ha meg nincs akkor nem tán arra h meghirdet képzéseket és hasonlókat?
De igen. Egy cég amikor valahová települ akkor gondoskodik arról h ott legyen megfelelő munkavállalója.
'A megoldásod akkor működne, ha a képzés nagyon rövid lenne - max néhány hónapos.'
Több éves képzéseknél is működik ez.
'A fölösleges bölcsészek mítoszát górcső alá vette az index pár hete és kiderült, hogy semmilyen alapja nincs'
Kár h szegény indexes cikk csak azt nem vizsgálta h az elhelyezkedett bölcsészek vajon abban a szakmában boldogulnak-e amit tanultak avagy másban.
Mert rohadtul nem mindegy h mire is fizettük ki a képzését!
'A fizetős oktatásnál az a gond, hogy azoknak, akiknek nincs pénzük még lehet tehetségük és azért, mert valakinek van pénze még nem biztos, hogy tehetsége is van. Így csomó gazdagot képeznénk olyan szakmákra, amikhez semmilyen érzékük nincs, miközben tucat szám lennének tehetséges fiatalok, csak éppen pénz nélkül.'
Ismétlem magam: ösztöndíj.
'Mivel ahhoz, hogy kiderüljön, hogy valaki miben tehetséges és miben nem az kell, hogy kipróbáljon mindent, ezért tanítanak az álatalános és középiskolákban mindent vegyesen.'
Miközben van iskola /korábban linkeltem/ amelynek a tanulmányi eredményei jobbak mint az országos átlag és mégsem tanítanak kötelező jelleggel semmit hanem a diák dönti el h mit akar tanulni. Ennyi értelme van a mostani általános és középiskolai oktatásnak. Semmi. A diák enélkül is el tudja dönteni h mi érdekli és h miben lesz tehetséges. Amit az ember szívesen csinál és érdekli azt rohadt gyorsan megtanulja. Akár napok hetek alatt is. Míg ami nem érdekli azt nehezen jegyzi meg és el is felejti rövid időn belül. Az általad írt általános oktatásnak semmi értelme nincs mert nem h nem világítja meg a gyereknek h az mit szeret hanem sok esetben még el is ijeszti tőle. Vagy gondolod h a másodfokú egyenlet megoldóképlete majd segít abban h a gyerek eldöntse h érdekli-e a matek? Ne röhögtess már. :-)