Nemrég volt téma, hogy van-e értelme forgalomlassító demonstrációknak. Tegnapelőtt még a taxisok is hőbörögtek, hogy
tüntetők egy csoportja lezárta a Lánchidat, tegnap már
ők demonstráltak az Uber - amiről már szintén
volt itt post - hétvégi ingyenes akciója miatt. Ennél jobb reklámot talán nem is kaphatott volna az Uber, én legalábbis biztos nem hallottam volna a ma kezdődő hétvégi
ingyenút-akciójukról, amiben
tíz ingyenfuvart ígérnek mindenkinek.
Ti kipróbáltátok már az Ubert ill. tervezitek, hogy kipróbáljátok a jövőben vagy akár most hétvégén?
- Hogy évente, vagy kétévente viszem műszakira a kocsit, az talán mindegy, amíg önmagában autózásra alkalmas az autó.
- Az, hogy 5 évnél öregebb autóval nem lehet taxizni, ne haragudj, de a legnagyobb marhaság, amit kitaláltak a taxisoknak. Nyilván nem azt mondom, hogy 30 éves ladákkal lehessen taxizni - megjegyzem az már a műszakin se nagyon megy át ;) -, de ha valaki karbantartja az autóját, teljesen mindegy, hogy 3, vagy 13 éves, ugyanúgy fog működni.
- A rádió ugye azért van benne, hogy tudja tartani a kapcsolatot a diszpécserrel. Ez Uberes kocsi esetén nem szükséges. A POS terminált ha jól tudom, te is ki tudod kérni a saját bankodtól, és akkor lehet nálad fizetni.
- A taxis vizsga megint lehúzás. Fizetnek a PÁV-ért, a taxisvizsgáért, a pszichológusért, a matricáért, a tetőlámpáért, ha kell, akkor a fényezésért, a taxis műszakiért, és csak ezután ülhet be a saját autójába. Ennél sokkal-sokkal olcsóbb, ha a saját magának dolgozik. Igaz, a legtöbb taxis EV, de pont ezért tagdíjat is fizet a cégnek, meg ugye szurkolja a %-ot. Ha szereti a diszpécser, még fuvarja is lesz, nem csak fizet, hogy mászkálhasson a városban.
Én úgy tudom, hogy ezzel szemben az Ubernél csak beregisztrálsz, megadod a kért adatokat, és mehet a móka, minden más rajtad múlik, aztán a fuvar végén úgyis értékelnek, és ha retkes a kocsid, vagy büdös vagy, esetleg bunkó paraszt, úgyse kérnek többet.
Nyilván az Uber nem arra való, hogy nagyhirtelen találj magadnak egy fuvart, de ha ráérsz 15-20 percet várni, még akár meg is érheti.
Fontos továbbá, hogy majdnem biztos vagyok benne, ezt a taxis hisztit nem a taxisok találták ki, bárki bármit mond. Rengeteget meséltek taxisok a "cégről", ahol mindenkit, mindig, mindenért, mindenhogy megszívatnak, ha abból egy kis pénzt lehet csinálni. Akkor, amikor Németországban kitört az Uber-hiszti, beszélgettem egy taxissal, aki elmesélte, ő bármikor hajlandó lenne átmenni Uberezni, mert sokkal-sokkal-sokkal jobban megérné neki, mint az, amit most csinál, mert itt nem egyedül rajta múlik a fizetése. Ha rossz kedve van a diszpécsernek, akkor csak a pajtiknak ad ki címet, hiába a leütős rendszer. Mindent ki lehet kerülni. Ha összevész egy kollégával, simán átrángatják segíteni a város másik végébe, ahol aztán kiderül, nem is történt semmi. A "cég" pedig már azért is büntit fizettet, ha valaki 3 percet késik a fuvarról.
Ezek után nem hiszem, hogy bárki, aki hivatástudatból taxizik, ne ugrana át rögtön az Uberre.
Csak az meg ugye nem éri meg a "cégnek", ezért egyszerűbb megfélemlíteni a kollégákat, és sakkban tartatni a többieket, mint leülni tárgyalni, és ésszerű pénzeket elkérni ésszerű szolgáltatásért cserébe...