Az itteni kommenteket olvasva nyilvánvalóvá vált a cikk igazságtartalma. Továbbra is a külső körülmények jelennek meg nagyjából mindegyik hozzászólásban. Telített a piac, a nav mindent visz és persze óriási a kockázat is. A sikeres vállalkozó (vagy úgy általában a sikeres személyiség) nem azt keresi, hogy hogyan nem vagy miért nem lehet megcsinálni az adott dolgot, hanem talál egy utat hozzá. És igen, ez nem lesz könnyű, ezt a cikk írója sem állítja. Hiába indítasz egy 26 ezredik kisboltot vagy fénymásolószalont, mert nem fog menni. Ha nem innovatív a terméked, akkor maximum eltengsz a piacon, mert lesz 10 másik, aki ugyanazt kínálja és még lehet, hogy jobb minőségben vagy olcsóbban is. Találj ki valami újat. Amire szükség van. Ami értéket ad az embereknek. És emellett tegyél bele rengeteg időt. Mert a profi munkához és a tanuláshoz idő kell. Ha ez megvan, akkor nem lesz gondod a konkurenciával, sem a NAV-al és a kereslettel sem. Persze amikor megjelenik a fiatal, sikeres vállalkozó az újságban a nagyszerű újítással, akkor a magyar ember szívesebben mondja azt, hogy "hát persze, mert bezzeg neki...", meg "szerencséje volt". Lehet ezt mondani, de a végeredmény önmagáért beszél. A többi meg csak rizsa.