Nem mondom h minden esetben működhet a teljesítmény-arányos bér. De ahol lehet ott igenis hatékonyabb. Hogy az ügyfélszolgálatos példádnál maradjunk:
-Ha az ügyfélszolgálatos leráz 5 ügyfelet abból a cégnek nincs megrendelése így az ügyfélszolgálatos kevesebbet kap.
-Ha az ügyfélszolgálatos megszerez egy ügyfelet abból megrendelés van így abból részesedhet ő is.
A csapatban végzett munkánál is megoldható h egy alapfizetés mellett jutalékot kapjon a csapat. Hiába 12 fő a jutalékot együtt kapják és úgy osztják szét. Akinek érdeke lenne h többet keressen az bizonyára szólni fog a főnöknek ha a Pista nem teszi oda magát eléggé hiszen a saját bére is függ tőle és ezzel a Pistát lecserélik olyanra aki jobban dolgozik majd /mivel ez meg a főnök érdeke is/.
-Ha az ügyfélszolgálatos leráz 5 ügyfelet abból a cégnek nincs megrendelése így az ügyfélszolgálatos kevesebbet kap.
-Ha az ügyfélszolgálatos megszerez egy ügyfelet abból megrendelés van így abból részesedhet ő is.
A csapatban végzett munkánál is megoldható h egy alapfizetés mellett jutalékot kapjon a csapat. Hiába 12 fő a jutalékot együtt kapják és úgy osztják szét. Akinek érdeke lenne h többet keressen az bizonyára szólni fog a főnöknek ha a Pista nem teszi oda magát eléggé hiszen a saját bére is függ tőle és ezzel a Pistát lecserélik olyanra aki jobban dolgozik majd /mivel ez meg a főnök érdeke is/.