Nem a traffipaxxal van baj, hanem a sebességhatárokkal. A 130/110/90/50/30 egy rémesen elavult rendszer. Igen, tudom, sok embernek még ez is sok, meg van ahol olyan fos az út, hogy hiába lehet 90-el menni, 60-nál többel nem érdemes...és még hosszasan lehetne sorolni a jelenlegi szabályozás melletti érveket.
Leszarom. Személyszerint azt tapasztalom - legalábbis a városban, ahol a legtöbbet közlekedek - hogy az emberek döntő többsége szarik az 50-re, 60-70-el hajt, esetleg jó minőségű, többsávos úton, ami jól belátható és nem lehet gyalogosra számítani ott 80-al...és baleset pedig nincsen túl sok, ami persze relatív. Oké, persze, aki balesetben meghal, megsérül, vagy valami hozzátartozóját érinti, az biztos másképp vélekedik...de a statisztika az statisztika. Az pedig ordas nagy baromság, hogy ha emelnénk 20 km/h-t mindegyik kategórián, akkor azt is túllépnék az emberek. Nyilván lenne rá példa, most is van aki 100-al hajt a városban, de az ilyen embereknek meg oly mindegy, hogy mi a szabály.
Ha rajtam múlna, a következőket tenném. Megemelném minden kategória limitjét 20 km/h-val, ésszerű kivételekkel. Lakóövetezek, és iskolák/óvodák/stb közelében maradna a 30, vagy akár még kevesebb, és ott azt szigorúan be is tartatnám, ott mérjenek, ne a falu szélén a bokorban. Belváros forgalmas részein, szűk utcákban nyilván ésszerű az 50, maradhat ott is.
Ezentúl szigorítanám a jogosítvány meghosszabbítását, értsd: idősek akik már alkalmatlanok a vezetésre vagy olyanok, akik letették aztán az azóta eltelt 10 évben 3x ültek kocsiban ne kaphassanak újból jogsit. Bicajosoknak kötelező kresztanfolyam, és szigorúbb ellenőrzés, mert amit művelnek az kriminális, tisztelet a kivételnek. Alapszintű kresz oktatás már az általános iskolákban is. Nem kell feldúrni a tantervet emiatt, évente pár óra elég ahhoz, hogy mire egyedül engedik közlekedni a gyereket a szülei, addigra legyen legalább valami alapszintű fogalma a szabályokról.
Na lehet mínuszóni, ahogy az ajtón kifér.
Üdv, egy gyorshajtó.
Leszarom. Személyszerint azt tapasztalom - legalábbis a városban, ahol a legtöbbet közlekedek - hogy az emberek döntő többsége szarik az 50-re, 60-70-el hajt, esetleg jó minőségű, többsávos úton, ami jól belátható és nem lehet gyalogosra számítani ott 80-al...és baleset pedig nincsen túl sok, ami persze relatív. Oké, persze, aki balesetben meghal, megsérül, vagy valami hozzátartozóját érinti, az biztos másképp vélekedik...de a statisztika az statisztika. Az pedig ordas nagy baromság, hogy ha emelnénk 20 km/h-t mindegyik kategórián, akkor azt is túllépnék az emberek. Nyilván lenne rá példa, most is van aki 100-al hajt a városban, de az ilyen embereknek meg oly mindegy, hogy mi a szabály.
Ha rajtam múlna, a következőket tenném. Megemelném minden kategória limitjét 20 km/h-val, ésszerű kivételekkel. Lakóövetezek, és iskolák/óvodák/stb közelében maradna a 30, vagy akár még kevesebb, és ott azt szigorúan be is tartatnám, ott mérjenek, ne a falu szélén a bokorban. Belváros forgalmas részein, szűk utcákban nyilván ésszerű az 50, maradhat ott is.
Ezentúl szigorítanám a jogosítvány meghosszabbítását, értsd: idősek akik már alkalmatlanok a vezetésre vagy olyanok, akik letették aztán az azóta eltelt 10 évben 3x ültek kocsiban ne kaphassanak újból jogsit. Bicajosoknak kötelező kresztanfolyam, és szigorúbb ellenőrzés, mert amit művelnek az kriminális, tisztelet a kivételnek. Alapszintű kresz oktatás már az általános iskolákban is. Nem kell feldúrni a tantervet emiatt, évente pár óra elég ahhoz, hogy mire egyedül engedik közlekedni a gyereket a szülei, addigra legyen legalább valami alapszintű fogalma a szabályokról.
Na lehet mínuszóni, ahogy az ajtón kifér.
Üdv, egy gyorshajtó.