Pont, hogy nem a két évente iphone-t vásárlókat. Ez a lényeg, hogy két évente iphone vásároljon a nép, és hogy azt vegye, amit én akarok, ne azt, amit ő gondol. De tegyük fel, hogy te az értelmes, tudatosabb rétegbe tartozol. Megveszed a persil hipermultifunkció 10az1-bent, mert azt mondja a reklám? Nem, mert gondolkozol? Nem, mert neked ne mondja meg senki? Vagy bemész a plázába és megveszed a legújabb Nike airgigamaxit 60 ezerért? Nem? mert nem az a célod, hogy a nagy tömegbe tartozz? Na a kisebbség/buták megveszik, mert befolyásolhatóak, és mert a többi is azt veszi. Te mit csinálsz a pénzeddel? Nyaralsz belőle, értelmes dolgot veszel? Befekteted? Nem jó. Nekem az a lényeg, hogy minél gyakrabban az én szaromat vedd meg, akard, ne tudjál nélküle élni, és amikor legközelebb egy még szarabbat gyártok, de azt mondom, most még jobban csillog, akkor rohanj és vedd meg! Ezt értelmes emberekkel nem lehet eljátszani. Nem foglak meggyőzni, hogy a környezetedben élő testvéreid is ezt veszik, illetve kell ez neked, mert jó. Itt a cégek szempontjából kell nézni, hogy én vagyok egy cég, és azt akarom, hogy nálam költsenek. Nagy tömegben. A tudatos, okos vásárló máshol költi el, nem bóvlira. Az nekem nem jó.
A kínálat meg már rég nem igazodik semmihez. A cégek alakítják a keresletet, rég nem azt kapod, amit kívánsz, hanem azt veszed, amit adnak. Ha nem tetszik, akkor sem a terméken változtatnak, hanem a keresletet turbózzák föl, elérik, hogy akard a terméket, hogy többet vegyél. Szuper marketing trükkök vannak erre.
De számold ki. Ugye a leggazdagabb rétegnél van az összvagyon nagyobb része. Ez még oké lenne, és gondolná az ember, hogy ez a pénz kell a cégeknek, mert több, mint a csipszaros népé. De mit csinál egy gazdag? Vesz egy villát, luxuskocsit, luxuscuccokat, jachtot stb. Ezen pár cég gazdagodik meg, a nyereséget se biztos, hogy elszórja a cégtulaj, inkább ő is vesz jachtot, házat, kocsit. A vagyon nagy része tárgyakban van. Míg mit csinál a pórnép? A tescoban dolgozó kis ember megkapja a kis fizetését és megy és elkölti az auchanban minden szarra. És mivel a pórnépből több van, ezért rengeteg kis fizetés vándorol, rengeteg pénz forog így, nem gyűjtenek, nem halmoznak, csak fogyasztanak, költenek vég nélkül. Ezért ha én dönthetnék, hogy egy auchan tulaja akarnék-e lenni, vagy egy luxus termékeket forgalmazó cégé, hát biztos, hogy az auchant választanám. Olyan nincs, hogy szart, meg napi fogyasztási cikkeket ne vásároljanak az emberek.
A kínálat meg már rég nem igazodik semmihez. A cégek alakítják a keresletet, rég nem azt kapod, amit kívánsz, hanem azt veszed, amit adnak. Ha nem tetszik, akkor sem a terméken változtatnak, hanem a keresletet turbózzák föl, elérik, hogy akard a terméket, hogy többet vegyél. Szuper marketing trükkök vannak erre.
De számold ki. Ugye a leggazdagabb rétegnél van az összvagyon nagyobb része. Ez még oké lenne, és gondolná az ember, hogy ez a pénz kell a cégeknek, mert több, mint a csipszaros népé. De mit csinál egy gazdag? Vesz egy villát, luxuskocsit, luxuscuccokat, jachtot stb. Ezen pár cég gazdagodik meg, a nyereséget se biztos, hogy elszórja a cégtulaj, inkább ő is vesz jachtot, házat, kocsit. A vagyon nagy része tárgyakban van. Míg mit csinál a pórnép? A tescoban dolgozó kis ember megkapja a kis fizetését és megy és elkölti az auchanban minden szarra. És mivel a pórnépből több van, ezért rengeteg kis fizetés vándorol, rengeteg pénz forog így, nem gyűjtenek, nem halmoznak, csak fogyasztanak, költenek vég nélkül. Ezért ha én dönthetnék, hogy egy auchan tulaja akarnék-e lenni, vagy egy luxus termékeket forgalmazó cégé, hát biztos, hogy az auchant választanám. Olyan nincs, hogy szart, meg napi fogyasztási cikkeket ne vásároljanak az emberek.