Az mondjuk világos, hogy ez a két cél lebegett a tanterv kieszelőinek szeme előtt, csak talán nem ártott volna végiggondolni a miértet.
1. Miért is kell egy diáknak fejből tudnia az irodalmi korszakokat? Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én speciel egyszer sem beszélgettem a romantikáról az érettségim óta. Se a boltban, se a hivatalban, de még a főnökeim se kérték számon, hogy miért nem tudom ezt. És az még hagyján, hogy nincs rá szükség, de lássuk be: az érettségi után egy fél évvel már nem is emlékszik ezekre senki. (magyarán még ha az lenne a cél, hogy általános tudást adjon, akkor azt sem érik el)
2. Azt lassan be kéne látnia a kedves oktatásügyért felelős személyeknek, hogy különbözőek vagyunk. És nem úgy, hogy van a férfi, meg van a nő. (bár már ez is kva nagy előrelépés lenne, ha elismernék, hogy a két nem között óriási különbség van) Hanem van az egyén, meg a másik egyén, és ez a kettő lehet igencsak eltérő. Szóval igen, olcsóbb meg egyszerűbb egy sablont megcsinálni, csak nem ez kéne, hogy a cél legyen.
1. Miért is kell egy diáknak fejből tudnia az irodalmi korszakokat? Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én speciel egyszer sem beszélgettem a romantikáról az érettségim óta. Se a boltban, se a hivatalban, de még a főnökeim se kérték számon, hogy miért nem tudom ezt. És az még hagyján, hogy nincs rá szükség, de lássuk be: az érettségi után egy fél évvel már nem is emlékszik ezekre senki. (magyarán még ha az lenne a cél, hogy általános tudást adjon, akkor azt sem érik el)
2. Azt lassan be kéne látnia a kedves oktatásügyért felelős személyeknek, hogy különbözőek vagyunk. És nem úgy, hogy van a férfi, meg van a nő. (bár már ez is kva nagy előrelépés lenne, ha elismernék, hogy a két nem között óriási különbség van) Hanem van az egyén, meg a másik egyén, és ez a kettő lehet igencsak eltérő. Szóval igen, olcsóbb meg egyszerűbb egy sablont megcsinálni, csak nem ez kéne, hogy a cél legyen.