Mivel nem egy vitaesten vagyunk, felesleges bármit megcáfolni, tényeket dobálni, illetve nem kell betartanom a vita szabályait, egyrészt mert nem ismerem, másrészt ez nem az a hely. Van olyan, hogy az ember egyszerűen nem ért egyet. Továbbá olyat, hogy szerinted 500ezer ember munkája felesleges, és nem érezné meg a rendszer, ha kirúgnánk őket, valamint, hogy az állami dolgozók egy harmada aktát tologat, na az ilyeneket nem lehet cáfolni, mert ez nem tény. Ez vélemény, amire maximum válaszolhat az ember, és véleményt alkothat.
De nem, nem így van. Nem felesleges az a sok ember, mert működtetik az intézményeket, és igen, intézményekre szükség van, maximum nem akkora bürokráciával. Nem, nem lehet mindent digitalizálni, és szoftveresíteni, mert a feleslegessé vált embereket nem lehet nagy tömegben átképezni, illetve nem lehet mindegyikből árokásó, szoftverfejlesztő, pék, kétkezi munkás, aki fizikailag is termel valamit.
Nem, nem lehet egy ember munkájának értékét abban mérni, hogy mennyit tanult, vagy mennyire helyettesíthető, mert bár lehet, hogy adott ember 5 évet tanult valamiért, ezt valahol megtanulta, azt a valaholt "kevésbé" értékes emberek építették, fűtik, és aktatologató emberek működtetik. Nem, nem lehet mindent otthonról, internetről megtanulni, és elvégezni.
Nem, nem értékesebb a munkád, a munkádért lehet, hogy több pénzt kapsz, illetve a munkáddal pénzben többet termelsz, de valószínű olyan munkád van, amit nem 500ezer ember végez, szóval, ha összeadjuk mondjuk 500 ezer ember kis fizetése után elköltött pénzt, és adót, és mondjuk 50 ezer mérnök ember elköltött pénzét és adóját, akkor valószínű az jön ki, hogy sok kicsi sokra megy. Nem lehet minden embert jól fizető állásba benyomni, ha csak nem mi látjuk el ésszel, szoftverekkel, különféle termékekkel a világot. Ha csupa "értékes" és produktív munkába helyezzük az embereket, és csak ilyet termékeket termelünk, nem lehet eladni. Mint ha mondjuk az ország ötödét péknek képezzük,és mind kenyeret süt, akkor túlkínálat lesz kenyérből. Az egyik pék nem fogja megvenni a másik pék kenyerét, egyrészt mert nincs pénze rá, másrészt meg minek. Ha vannak "felesleges" emberek is, azok megvehetik a nem "felesleges" emberek termékeit.
Nem, nem képzelek olyan dolgokat az írásaid mögé, amik nincsenek ott, mert nem halluzok, nem szedtem be semmit, maximum félreértem, illetve rosszul értelmezem. De ha olyan dolgokat is képzelek oda, az azért van, mert máshogy jár az emberek agya. Ezért kérdez az ember néha személyeset, ezért próbálja megismerni a másik mondanivalóját, hogy lássa, hogy gondolkodik, hogy megértse amit a másik ír. Puszta tények, érvek és ellenérvek egymásra dobálásával nem lehet elfogadni a másik irományát. Tényeket és érveket a végtelenségig lehet keresni, és akkor van értelme, ha mindkét fél hajlandó végiggondolni urambocsá elfogadni a másik véleményét.
A témához szólva, ami az volt, hogy gépek veszik át a munkát, igen lehet, hogy eddig sem okozott tömeges éhhalált a technika fejlődése, de a technika lassabban fejlődött. Addig, amíg a manufaktúrát felváltotta a gyár, addig azért nem volt gond, mert a manufaktúrában feleslegessé vált embereket el lehetett küldeni a gépgyárakba, hogy gyártsanak gépeket. Amikor a vasút felváltotta a lovaskocsikat, a lovaskocsisok elmehettek síneket fektetni. Manapság már gépek gyártanak gépeket. Ismerek olyan gépgyárat, ahol 10 év alatt 3000-ről 50-re csökkent az emberi munkaerő, mert olyan jó gépeket és szoftvereket gyártottak. Nos a feleslegessé vált 2950 embert nem vigasztalta, hogy a munkáját a gépek is el tudják végezni.
Tanítani gyerekeket gépek és szoftverek is tudnak, mivel a mai gyerekek a technika fejlettsége miatt nagyon korán megtanulnak kezelni egy tabletet, nem kell sok hozzá, hogy oda tegyünk egy kütyüt egy egy éves gyerek mellé, aztán majd az okítja. Iskolai tanárokat meg simán kiválthatja bármilyen program. Egy pár szoftveresre szükség van, valóban, akik megírják a tananyagot, vagy egy olyan szoftvert, ami kiválasztja, hogy adott korban és szituációban a töméntelen információ áradatból mire lehet szüksége egy adott korosztálynak. Ha a gugli tud ajánlani nekem célzott hirdetéseket, akkor szerintem ez nem lehet annyira elrugaszkodott dolog.
Nem vagyok híve a skynetféle rémálomnak, de komolyan foglalkoznak a mesterséges intelligencia kérdésével régóta, egyre okosabb és tanulékonyabb gépek vannak, valamint próbálják a mesterséges intelligenciákkal megértetni a hibázást, az intuíciót, a humort és egyéb emberi tulajdonságokat. Nem gondolom, hogy átvennék a gépek az uralmat, de úgy gondolom nem kell 50-100 év, hogy technikailag megvalósuljon a lehetősége annak, hogy gépek tervezzenek gépeket, hogy gondolkodjanak, nagyon sok funkció már megvalósult, csak össze kell kötni. Mint ahogyan az önjáró autók technikai háttere is adott már, a gyakorlati megvalósítás nehéz csak, vagy költséges. Mindezzel arra akartam utalni, hogy nem lehet azt mondani, hogy egy adott munkakör, egy adott réteg munkája felesleges, mert ki lehet váltani gépekkel, de a másik munkáját nem, így az sokkal fontosabb, vagy értékesebb.
De nem, nem így van. Nem felesleges az a sok ember, mert működtetik az intézményeket, és igen, intézményekre szükség van, maximum nem akkora bürokráciával. Nem, nem lehet mindent digitalizálni, és szoftveresíteni, mert a feleslegessé vált embereket nem lehet nagy tömegben átképezni, illetve nem lehet mindegyikből árokásó, szoftverfejlesztő, pék, kétkezi munkás, aki fizikailag is termel valamit.
Nem, nem lehet egy ember munkájának értékét abban mérni, hogy mennyit tanult, vagy mennyire helyettesíthető, mert bár lehet, hogy adott ember 5 évet tanult valamiért, ezt valahol megtanulta, azt a valaholt "kevésbé" értékes emberek építették, fűtik, és aktatologató emberek működtetik. Nem, nem lehet mindent otthonról, internetről megtanulni, és elvégezni.
Nem, nem értékesebb a munkád, a munkádért lehet, hogy több pénzt kapsz, illetve a munkáddal pénzben többet termelsz, de valószínű olyan munkád van, amit nem 500ezer ember végez, szóval, ha összeadjuk mondjuk 500 ezer ember kis fizetése után elköltött pénzt, és adót, és mondjuk 50 ezer mérnök ember elköltött pénzét és adóját, akkor valószínű az jön ki, hogy sok kicsi sokra megy. Nem lehet minden embert jól fizető állásba benyomni, ha csak nem mi látjuk el ésszel, szoftverekkel, különféle termékekkel a világot. Ha csupa "értékes" és produktív munkába helyezzük az embereket, és csak ilyet termékeket termelünk, nem lehet eladni. Mint ha mondjuk az ország ötödét péknek képezzük,és mind kenyeret süt, akkor túlkínálat lesz kenyérből. Az egyik pék nem fogja megvenni a másik pék kenyerét, egyrészt mert nincs pénze rá, másrészt meg minek. Ha vannak "felesleges" emberek is, azok megvehetik a nem "felesleges" emberek termékeit.
Nem, nem képzelek olyan dolgokat az írásaid mögé, amik nincsenek ott, mert nem halluzok, nem szedtem be semmit, maximum félreértem, illetve rosszul értelmezem. De ha olyan dolgokat is képzelek oda, az azért van, mert máshogy jár az emberek agya. Ezért kérdez az ember néha személyeset, ezért próbálja megismerni a másik mondanivalóját, hogy lássa, hogy gondolkodik, hogy megértse amit a másik ír. Puszta tények, érvek és ellenérvek egymásra dobálásával nem lehet elfogadni a másik irományát. Tényeket és érveket a végtelenségig lehet keresni, és akkor van értelme, ha mindkét fél hajlandó végiggondolni urambocsá elfogadni a másik véleményét.
A témához szólva, ami az volt, hogy gépek veszik át a munkát, igen lehet, hogy eddig sem okozott tömeges éhhalált a technika fejlődése, de a technika lassabban fejlődött. Addig, amíg a manufaktúrát felváltotta a gyár, addig azért nem volt gond, mert a manufaktúrában feleslegessé vált embereket el lehetett küldeni a gépgyárakba, hogy gyártsanak gépeket. Amikor a vasút felváltotta a lovaskocsikat, a lovaskocsisok elmehettek síneket fektetni. Manapság már gépek gyártanak gépeket. Ismerek olyan gépgyárat, ahol 10 év alatt 3000-ről 50-re csökkent az emberi munkaerő, mert olyan jó gépeket és szoftvereket gyártottak. Nos a feleslegessé vált 2950 embert nem vigasztalta, hogy a munkáját a gépek is el tudják végezni.
Tanítani gyerekeket gépek és szoftverek is tudnak, mivel a mai gyerekek a technika fejlettsége miatt nagyon korán megtanulnak kezelni egy tabletet, nem kell sok hozzá, hogy oda tegyünk egy kütyüt egy egy éves gyerek mellé, aztán majd az okítja. Iskolai tanárokat meg simán kiválthatja bármilyen program. Egy pár szoftveresre szükség van, valóban, akik megírják a tananyagot, vagy egy olyan szoftvert, ami kiválasztja, hogy adott korban és szituációban a töméntelen információ áradatból mire lehet szüksége egy adott korosztálynak. Ha a gugli tud ajánlani nekem célzott hirdetéseket, akkor szerintem ez nem lehet annyira elrugaszkodott dolog.
Nem vagyok híve a skynetféle rémálomnak, de komolyan foglalkoznak a mesterséges intelligencia kérdésével régóta, egyre okosabb és tanulékonyabb gépek vannak, valamint próbálják a mesterséges intelligenciákkal megértetni a hibázást, az intuíciót, a humort és egyéb emberi tulajdonságokat. Nem gondolom, hogy átvennék a gépek az uralmat, de úgy gondolom nem kell 50-100 év, hogy technikailag megvalósuljon a lehetősége annak, hogy gépek tervezzenek gépeket, hogy gondolkodjanak, nagyon sok funkció már megvalósult, csak össze kell kötni. Mint ahogyan az önjáró autók technikai háttere is adott már, a gyakorlati megvalósítás nehéz csak, vagy költséges. Mindezzel arra akartam utalni, hogy nem lehet azt mondani, hogy egy adott munkakör, egy adott réteg munkája felesleges, mert ki lehet váltani gépekkel, de a másik munkáját nem, így az sokkal fontosabb, vagy értékesebb.