'nem kell betartanom a vita szabályait'
Nem kell. Csak akkor ne lepődj meg ha más sem tartja be.
'na az ilyeneket nem lehet cáfolni, mert ez nem tény. Ez vélemény'
Persze. Mint ahogy mondhatjuk azt is h vélemény az is h a Napban hidrogén fúziója zajlik.
Jobb helyeken viszont ténynek nevezik.
'Nem felesleges az a sok ember, mert működtetik az intézményeket, és igen, intézményekre szükség van, maximum nem akkora bürokráciával'
Jééé. Akkor most egyetértesz velem vagy sem? :-D
Pont ezt pofázom én is ám. Azt h NAGY A BÜROKRÁCIA.
K@rva nagy. B@szott nagy. Kib@szottul nagy. Hogy fejezzem ki jobban?
'nem lehet mindent digitalizálni, és szoftveresíteni, mert a feleslegessé vált embereket nem lehet nagy tömegben átképezni'
Ja tehát te is elismered h fölösleges a munkájuk?
Köszi! :-)
'illetve nem lehet mindegyikből árokásó, szoftverfejlesztő, pék, kétkezi munkás, aki fizikailag is termel valamit'
Egyrészt dehogynem.
Másrészt szerinted ezért rakjuk be őt egy irodába és adjunk neki értelmetlen munkát növeljük a bürokráciát h azt érezze h ő most ezzel rohadt fontos tagja a társadalomnak? És persze kapjon jó pénzt is érte mert megérdemli? Ahelyett h megszüntetnénk ezeket a munkahelyeket és átirányítanánk őket a termelésre avagy arra h otthon legyenek /mondjuk a gyerekkel akivel senki nem foglalkozik/?
És utána csodálkozunk h magasak az adók. :-)
2-3millió ember munkája tart el manapság 9,5-öt. Feltűnt esetleg?
Gratulálok! Leülhetsz egyes.
'nem lehet egy ember munkájának értékét abban mérni, hogy mennyit tanult'
Abban valóban nem.
/Ezért is nem értem h egy könyvtáros miért nem 20ezer Ft fizetést kap a szart sem érő diplomája ellenére./
'vagy mennyire helyettesíthető'
Ebben bizony igen.
A versenyszektor így is működik általában ha nem vetted volna észre.
Csak az állami szektor az ahol emberek százezreit tartjuk el a semmiért.
'nem értékesebb a munkád'
Azt a munkát amit egy könyvtáros csinál egy 10éves kisgyerek is meg tudja csinálni 2 órás betanítás után. Ráadásul ha nem lesznek könyvtárosok akkor sem dől össze a világ.
Az én munkámat nem fogja megcsinálni a 10éves kisgyerek de sok más ember sem ráadásul ha senki nem végzi akkor bizony gondok lépnek fel.
Egy munka értékét a hiedelmeddel ellentétben pont az határozza meg h mennyire pótolható az adott ember és h mennyire hasznos/nélkülözhető a társadalom számára. Kár azzal jönni h mindegyik egyformán értékes. A lónak a büdös kis kukiját egyforma. Igenis tudom h egy többdiplomás atomfizikus munkája értékesebb az enyémnél és tudom h egy irodában aktát tologatóé értéktelenebb.
'Ha vannak "felesleges" emberek is, azok megvehetik a nem "felesleges" emberek termékeit.'
Baszki komolyan csalódtam most benned.
Eddig azt hittem van némi rálátásod a gazdaság működésére de láthatóan nincs.
Magyarázom:
A felesleges emberek ugyan megvehetik a plusz kenyeret.
De kinek a pénzén fogják megvenni ha ők maguk nem termelnek?
Ez nem jutott még eszedbe?
/Jézusom bakker.../
'ezért próbálja megismerni a másik mondanivalóját'
Ha azt akarod megérteni akkor a mondanivalómról kérdezz és ne rólam.
Úgy könnyebb. ;-)
'Puszta tények, érvek és ellenérvek egymásra dobálásával nem lehet elfogadni a másik irományát.'
Mert mivel lehet? Azzal mondjuk h megszeretsz engem vagy mi a pöcsöm?
Értelmes ember úgy fogadja el a másik gondolatait ha a másik érvekkel és tényekkel meggyőzi. Nem pedig azzal h elbeszélgetünk egymás macskájáról hobbijáról meg a tegnap este sütött piskótatekercsről. Legalábbis felőlem süthetsz te akármilyen finom piskótát akkor sem fogadom el a gondolatodat a fekete lyukakról ha nem tudod alátámasztani érvekkel. És lehet akármilyen undorítóan odaégetett piskótád akkor is elfogadom a tételedet ha azt rendesen alá tudod támasztani.
'Tényeket és érveket a végtelenségig lehet keresni'
Hát keress ha annyi van.
'Manapság már gépek gyártanak gépeket.'
Több mint 100 éve gépek gyártanak gépeket.
'Ismerek olyan gépgyárat, ahol 10 év alatt 3000-ről 50-re csökkent az emberi munkaerő'
Ismerek olyan céget ahol 2 év alatt 4ezer embert vettek fel.
'Tanítani gyerekeket gépek és szoftverek is tudnak'
A lónak a büdös kis kukiját azt.
Javaslom tanulj a nevelésről. Ja ne gépekkel!
'mivel a mai gyerekek a technika fejlettsége miatt nagyon korán megtanulnak kezelni egy tabletet'
És ezt nevezed te nevelésnek meg oktatásnak?
Gratulálok! Főleg h ebből indulsz ki.
Régen a kapát is gyorsan megtanulták használni...
'nem kell sok hozzá, hogy oda tegyünk egy kütyüt egy egy éves gyerek mellé, aztán majd az okítja'
Látom nem értesz a neveléshez. A gép nem fogja okítani.
Leginkább azért mert gép. Sőt még rontani is fog rajta.
'Iskolai tanárokat meg simán kiválthatja bármilyen program.'
A maiakat lehet. De ettől a véleményem még: LOL :-)
'Egy pár szoftveresre szükség van, valóban, akik megírják a tananyagot'
Mert szerinted a tananyag jelenti a tanulást? Főként meg a nevelést?
Csak szólok h már 100 éve is meghaladott volt ez a gondolat az oktatásban és manapság már talán eljutunk odáig h végre átálljunk egy merőben új oktatási modellre. Tudom h az oktatási rendszerünk még csak a tananyagban látja az oktatást és neked is így oktatták /meg nekem is/ de ez már régen meghaladott gondolat. Az oktatás/nevelés nem csak abból áll h bemagoltatunk valamit. Sőt nagyon nem szabadna h abból álljon. Innentől máris bukik a géped.
Volt már milliószor de berakom újra h megértsd miről beszélek: https://youtu.be/XD-wTIFaZPk?t=7m20s
/Ez az intelligenciáról szóló rész megmagyarázhatja neked h egy gép miért nem fog tudni embert nevelni./
'nem lehet azt mondani, hogy egy adott munkakör, egy adott réteg munkája felesleges, mert ki lehet váltani gépekkel'
Dehogynem. Igenis minél több munkát ki kell váltanunk gépekkel. Úgy több időnk jutna magunkra.
Nem kell. Csak akkor ne lepődj meg ha más sem tartja be.
'na az ilyeneket nem lehet cáfolni, mert ez nem tény. Ez vélemény'
Persze. Mint ahogy mondhatjuk azt is h vélemény az is h a Napban hidrogén fúziója zajlik.
Jobb helyeken viszont ténynek nevezik.
'Nem felesleges az a sok ember, mert működtetik az intézményeket, és igen, intézményekre szükség van, maximum nem akkora bürokráciával'
Jééé. Akkor most egyetértesz velem vagy sem? :-D
Pont ezt pofázom én is ám. Azt h NAGY A BÜROKRÁCIA.
K@rva nagy. B@szott nagy. Kib@szottul nagy. Hogy fejezzem ki jobban?
'nem lehet mindent digitalizálni, és szoftveresíteni, mert a feleslegessé vált embereket nem lehet nagy tömegben átképezni'
Ja tehát te is elismered h fölösleges a munkájuk?
Köszi! :-)
'illetve nem lehet mindegyikből árokásó, szoftverfejlesztő, pék, kétkezi munkás, aki fizikailag is termel valamit'
Egyrészt dehogynem.
Másrészt szerinted ezért rakjuk be őt egy irodába és adjunk neki értelmetlen munkát növeljük a bürokráciát h azt érezze h ő most ezzel rohadt fontos tagja a társadalomnak? És persze kapjon jó pénzt is érte mert megérdemli? Ahelyett h megszüntetnénk ezeket a munkahelyeket és átirányítanánk őket a termelésre avagy arra h otthon legyenek /mondjuk a gyerekkel akivel senki nem foglalkozik/?
És utána csodálkozunk h magasak az adók. :-)
2-3millió ember munkája tart el manapság 9,5-öt. Feltűnt esetleg?
Gratulálok! Leülhetsz egyes.
'nem lehet egy ember munkájának értékét abban mérni, hogy mennyit tanult'
Abban valóban nem.
/Ezért is nem értem h egy könyvtáros miért nem 20ezer Ft fizetést kap a szart sem érő diplomája ellenére./
'vagy mennyire helyettesíthető'
Ebben bizony igen.
A versenyszektor így is működik általában ha nem vetted volna észre.
Csak az állami szektor az ahol emberek százezreit tartjuk el a semmiért.
'nem értékesebb a munkád'
Azt a munkát amit egy könyvtáros csinál egy 10éves kisgyerek is meg tudja csinálni 2 órás betanítás után. Ráadásul ha nem lesznek könyvtárosok akkor sem dől össze a világ.
Az én munkámat nem fogja megcsinálni a 10éves kisgyerek de sok más ember sem ráadásul ha senki nem végzi akkor bizony gondok lépnek fel.
Egy munka értékét a hiedelmeddel ellentétben pont az határozza meg h mennyire pótolható az adott ember és h mennyire hasznos/nélkülözhető a társadalom számára. Kár azzal jönni h mindegyik egyformán értékes. A lónak a büdös kis kukiját egyforma. Igenis tudom h egy többdiplomás atomfizikus munkája értékesebb az enyémnél és tudom h egy irodában aktát tologatóé értéktelenebb.
'Ha vannak "felesleges" emberek is, azok megvehetik a nem "felesleges" emberek termékeit.'
Baszki komolyan csalódtam most benned.
Eddig azt hittem van némi rálátásod a gazdaság működésére de láthatóan nincs.
Magyarázom:
A felesleges emberek ugyan megvehetik a plusz kenyeret.
De kinek a pénzén fogják megvenni ha ők maguk nem termelnek?
Ez nem jutott még eszedbe?
/Jézusom bakker.../
'ezért próbálja megismerni a másik mondanivalóját'
Ha azt akarod megérteni akkor a mondanivalómról kérdezz és ne rólam.
Úgy könnyebb. ;-)
'Puszta tények, érvek és ellenérvek egymásra dobálásával nem lehet elfogadni a másik irományát.'
Mert mivel lehet? Azzal mondjuk h megszeretsz engem vagy mi a pöcsöm?
Értelmes ember úgy fogadja el a másik gondolatait ha a másik érvekkel és tényekkel meggyőzi. Nem pedig azzal h elbeszélgetünk egymás macskájáról hobbijáról meg a tegnap este sütött piskótatekercsről. Legalábbis felőlem süthetsz te akármilyen finom piskótát akkor sem fogadom el a gondolatodat a fekete lyukakról ha nem tudod alátámasztani érvekkel. És lehet akármilyen undorítóan odaégetett piskótád akkor is elfogadom a tételedet ha azt rendesen alá tudod támasztani.
'Tényeket és érveket a végtelenségig lehet keresni'
Hát keress ha annyi van.
'Manapság már gépek gyártanak gépeket.'
Több mint 100 éve gépek gyártanak gépeket.
'Ismerek olyan gépgyárat, ahol 10 év alatt 3000-ről 50-re csökkent az emberi munkaerő'
Ismerek olyan céget ahol 2 év alatt 4ezer embert vettek fel.
'Tanítani gyerekeket gépek és szoftverek is tudnak'
A lónak a büdös kis kukiját azt.
Javaslom tanulj a nevelésről. Ja ne gépekkel!
'mivel a mai gyerekek a technika fejlettsége miatt nagyon korán megtanulnak kezelni egy tabletet'
És ezt nevezed te nevelésnek meg oktatásnak?
Gratulálok! Főleg h ebből indulsz ki.
Régen a kapát is gyorsan megtanulták használni...
'nem kell sok hozzá, hogy oda tegyünk egy kütyüt egy egy éves gyerek mellé, aztán majd az okítja'
Látom nem értesz a neveléshez. A gép nem fogja okítani.
Leginkább azért mert gép. Sőt még rontani is fog rajta.
'Iskolai tanárokat meg simán kiválthatja bármilyen program.'
A maiakat lehet. De ettől a véleményem még: LOL :-)
'Egy pár szoftveresre szükség van, valóban, akik megírják a tananyagot'
Mert szerinted a tananyag jelenti a tanulást? Főként meg a nevelést?
Csak szólok h már 100 éve is meghaladott volt ez a gondolat az oktatásban és manapság már talán eljutunk odáig h végre átálljunk egy merőben új oktatási modellre. Tudom h az oktatási rendszerünk még csak a tananyagban látja az oktatást és neked is így oktatták /meg nekem is/ de ez már régen meghaladott gondolat. Az oktatás/nevelés nem csak abból áll h bemagoltatunk valamit. Sőt nagyon nem szabadna h abból álljon. Innentől máris bukik a géped.
Volt már milliószor de berakom újra h megértsd miről beszélek:
https://youtu.be/XD-wTIFaZPk?t=7m20s
/Ez az intelligenciáról szóló rész megmagyarázhatja neked h egy gép miért nem fog tudni embert nevelni./
'nem lehet azt mondani, hogy egy adott munkakör, egy adott réteg munkája felesleges, mert ki lehet váltani gépekkel'
Dehogynem. Igenis minél több munkát ki kell váltanunk gépekkel. Úgy több időnk jutna magunkra.