Nem kell nekik lakás, autó, de még mosógép sem
„A világ legnagyobb taxicégének (Uber) egyetlen autója sincs, a világ legnagyobb médiatartalom-közvetítője (Facebook) nem készít semmilyen tartalmat, a világ elsőszámú piacterének (Alibaba) nincs egyetlen raktára sem, és a világ legnagyobb szállásportáljának (Airbnb) nincs egyetlen ingatlana sem. Az látszik nyerőnek, aki a hozzáférést adja.”
Azonkívül kell egy egy bizonyos biztonság az öreg évekre is. Nem árt, ha akkor azért van egy lakásunk, házunk, és nem albérletben lakunk még mindig jó sok pénzért. Jelenleg felfutóban van ez az egész "közösségi" hacacáré, meg trendi, meg minden, de ez sem tart örökké. És amikor mondjuk sorra bezárnak ezek a megosztós oldalak, cégek, akkor mit csinál az ember?
Abban sem vagyok biztos, hogy erre eredendően nagy igény van, itt megint csak a jó marketing és a kereslet felkeltése az, ami meghatározza a trendeket. Azt mondjuk, hogy nem divat már saját lakásban lakni, és akkor nagyon jó lesz bérelni, meg közösségi alapon csinálni. A cégeknek nagyobb bolt ez, mint ahogy egy autókereskedőnek is jobb a lízing, vagy a tartós bérlet ugye. Az emberek így kiszolgáltatottak, muszáj szolgáltatásokat igénybe venni, folyamatosan fizetnek dolgokért, miközben semmijük sincs, és ennek örülnek.
Jaaaa és azt se felejtsük el, hogy amit közösségi alapon használnak, vagy bérelnek, vagy fizetnek érte, azt is valakinek meg kell vennie. Akkor most ki is jár jól? Nagyjából ugyanannyi mennyiségű autó, mosógép, lakás, szállás van forgalomban, amit egyszer eladtak, plusz még folyamatosan fizetnek a használatáért is.