Azért azt hozzá kell tenni, hogy az ember akkor látja igazán, hogy egy-egy merészebb biciklis, gyalogos, motoros manőver milyen veszélyes tud lenni, amikor már maga is ült a másik oldalon, egy autó volánja mögött. Amíg nem vezet valaki, kevésbé tudja felmérni, milyen lélekjelenlétet igényel egy hirtelen az úttestre lépő gyalogos vagy a kanyarodó kocsik elé bevágó biciklis vagy a semmiből megjelenő és szabálytalanul előző motoros által teremtett balesethelyzet kivédése az autós részéről. Elfelejtik az emberek, hogy a másik nem feltétlenül látja azt és úgy, amit és ahogyan ők, eleve egy autós (pláne ha nincs még akkora rutinja) alapból elsősorban a többi autósra figyel, más közlekedőkre csak akkor, ha számítani kell a megjelenésükre (pl. zebra környékén, megállónál nyilván várható gyalogosforgalom, bicikliút környékén biciklis forgalom, de pl. főúton keresztben csak úgy nem várja őket az ember). Mivel az autósok keresőképe a többi autósra van beállítva vezetés közben, a kisebb járműveket nehezebben veszi észre. Biciklis fórumokon ezért is azt az elvet hangoztatják, hogy biciklivel autósok között közlekedj úgy, mintha láthatatlan lennél (mert az autósok számára sokszor az is vagy), hogy akkor se érjen baleset, ha nem vesznek észre.
Nagyon hiányzik az iskolai oktatásból, hogy már egészen kicsi kortól normálisan megtanítsák a KRESZ-t a gyerekeknek. Nem is értem, hogy erre miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt, hiszen valamilyen formában mindenki naponta közlekedik élete során, mindenkinek ismernie kéne ezeket a szabályokat, aki bármilyen útfelületet használ.
Azért azt hozzá kell tenni, hogy az ember akkor látja igazán, hogy egy-egy merészebb biciklis, gyalogos, motoros manőver milyen veszélyes tud lenni, amikor már maga is ült a másik oldalon, egy autó volánja mögött. Amíg nem vezet valaki, kevésbé tudja felmérni, milyen lélekjelenlétet igényel egy hirtelen az úttestre lépő gyalogos vagy a kanyarodó kocsik elé bevágó biciklis vagy a semmiből megjelenő és szabálytalanul előző motoros által teremtett balesethelyzet kivédése az autós részéről. Elfelejtik az emberek, hogy a másik nem feltétlenül látja azt és úgy, amit és ahogyan ők, eleve egy autós (pláne ha nincs még akkora rutinja) alapból elsősorban a többi autósra figyel, más közlekedőkre csak akkor, ha számítani kell a megjelenésükre (pl. zebra környékén, megállónál nyilván várható gyalogosforgalom, bicikliút környékén biciklis forgalom, de pl. főúton keresztben csak úgy nem várja őket az ember). Mivel az autósok keresőképe a többi autósra van beállítva vezetés közben, a kisebb járműveket nehezebben veszi észre. Biciklis fórumokon ezért is azt az elvet hangoztatják, hogy biciklivel autósok között közlekedj úgy, mintha láthatatlan lennél (mert az autósok számára sokszor az is vagy), hogy akkor se érjen baleset, ha nem vesznek észre.
Nagyon hiányzik az iskolai oktatásból, hogy már egészen kicsi kortól normálisan megtanítsák a KRESZ-t a gyerekeknek. Nem is értem, hogy erre miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt, hiszen valamilyen formában mindenki naponta közlekedik élete során, mindenkinek ismernie kéne ezeket a szabályokat, aki bármilyen útfelületet használ.