"Nem írtál semmi konkrétumot. Ez így reklámszövegnek tűnik."
Egyrészt ezt (is) tanultam, másrészt olvasgatok WEC cikkeket :)
"Hát mert a többi erőmű az egyébként 20 centi kavicságyon nyugszik, ugye?"
Hátö... nem, de nem "N-szer sok", másrészt azért kell aránytalanul (!) erős alapozás, mert a szélturbina-generátorok igen magasak ÉS igen filigrának. A sajátfrekvenciájukat érdemben befolyásolja a "befogás", mint azt rezgéstanból tudjuk.
"Az igaz, hogy egy atomerőműben csak kevés eszköz van több száz szélerőműhöz képest - viszont azokhoz alkatrészt csak speciálisan gyártatni lehet több hónapos rendelési határidővel. Nem a polcról veszel le egyet, mint a közepes szélerőműveknél."
Cah... egy atomerőműben jócskán van mindenből tartalék, és olyan vastagon túl van méretezve minden, hogy a tönrkemenetel esélye valószínűtlen. A szélturbináknál ugye korlátot jelen a gondola tömege szilárdságilag. Szóval magasra nem szeretünk sok, agyonötvözött acélból készült holmit tenni, mert nehéz és drága. Ráadásul minden WTG külön műszerezettséget igényel (elsősorban lapát- és hajtóműrezgések az érdekesek). Ha ki akarod javítani, gyakorlatilag egy körutat kell tenned, míg egy konvencionális erőműnél ez kevésbé jelent gondot, hiszen minden egy helyen van. Ha kicsit is számít egyébként, a Siemens-nél voltam korábban üzembehelyező mérnök... Csak mondom.
"Húha, ez nagyon komolynak hangzik. Ki tudnád fejteni pár mondatban?"
Ha így kérdezed, akkor nem :)
Egyrészt ezt (is) tanultam, másrészt olvasgatok WEC cikkeket :)
"Hát mert a többi erőmű az egyébként 20 centi kavicságyon nyugszik, ugye?"
Hátö... nem, de nem "N-szer sok", másrészt azért kell aránytalanul (!) erős alapozás, mert a szélturbina-generátorok igen magasak ÉS igen filigrának. A sajátfrekvenciájukat érdemben befolyásolja a "befogás", mint azt rezgéstanból tudjuk.
"Az igaz, hogy egy atomerőműben csak kevés eszköz van több száz szélerőműhöz képest - viszont azokhoz alkatrészt csak speciálisan gyártatni lehet több hónapos rendelési határidővel. Nem a polcról veszel le egyet, mint a közepes szélerőműveknél."
Cah... egy atomerőműben jócskán van mindenből tartalék, és olyan vastagon túl van méretezve minden, hogy a tönrkemenetel esélye valószínűtlen. A szélturbináknál ugye korlátot jelen a gondola tömege szilárdságilag. Szóval magasra nem szeretünk sok, agyonötvözött acélból készült holmit tenni, mert nehéz és drága. Ráadásul minden WTG külön műszerezettséget igényel (elsősorban lapát- és hajtóműrezgések az érdekesek). Ha ki akarod javítani, gyakorlatilag egy körutat kell tenned, míg egy konvencionális erőműnél ez kevésbé jelent gondot, hiszen minden egy helyen van. Ha kicsit is számít egyébként, a Siemens-nél voltam korábban üzembehelyező mérnök... Csak mondom.
"Húha, ez nagyon komolynak hangzik. Ki tudnád fejteni pár mondatban?"
Ha így kérdezed, akkor nem :)