"Eszerint tonnánként valamivel 1GWh alatt van az energiatartalom"
Nem szabadna kapkodva, meeting előtt hozzászólást írnom :-) Szóval nyilván 1MWh az energiatartalom tonnánként. Így persze csak 700 liter üzemanyag jut egy 10 tonnás szállítmányra. Még ez is nagyon sok persze, de nem nagyságrendi a különbség.
Azaz egy tonna rakomány energia tartalma nagyjából 70l gázolajéval egyezik meg. Nyilván nem traktorral szállítanak, hanem kamionnal (ilyen mennyiségben), ami egy rakománnyal 24t-t visz és olyan 35-40l/100km-es fogyasztással lehet számolni. Az 2l/t/100km alatt van, azaz 3500km-re kellene szállítani ahhoz, hogy a fogyasztás és a megtermelt energia megegyezzen - szerencsére Szegeden direkt a trágya forrás mellé telepítették az üzemet (ha jól tudom, akkor azt csővezetéken is szállítják, nem teherautón) és hát kukorica is van bőven az Alföld közepén...
Nem szabadna kapkodva, meeting előtt hozzászólást írnom :-) Szóval nyilván 1MWh az energiatartalom tonnánként. Így persze csak 700 liter üzemanyag jut egy 10 tonnás szállítmányra. Még ez is nagyon sok persze, de nem nagyságrendi a különbség.
Azaz egy tonna rakomány energia tartalma nagyjából 70l gázolajéval egyezik meg. Nyilván nem traktorral szállítanak, hanem kamionnal (ilyen mennyiségben), ami egy rakománnyal 24t-t visz és olyan 35-40l/100km-es fogyasztással lehet számolni. Az 2l/t/100km alatt van, azaz 3500km-re kellene szállítani ahhoz, hogy a fogyasztás és a megtermelt energia megegyezzen - szerencsére Szegeden direkt a trágya forrás mellé telepítették az üzemet (ha jól tudom, akkor azt csővezetéken is szállítják, nem teherautón) és hát kukorica is van bőven az Alföld közepén...